انتشار: ۲۳:۲۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
مراسم تشییع پیکر عبدالرحیم جعفری دوشنبه 13 مهرماه ساعت 9 صبح از ابتدای خیابان فخررازی واقع در خیابان انقلاب و روبه‌روی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش تابناک فرهنگی، عبدالرحیم جعفری، عبدالرحیم جعفری که از هفته پیش در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان ایرانمهر بستری بود، صبح امروز درگذشت.

عبدالرحیم جعفری به دلیل مشکل ریوی و آب آوردن ریه، از روز سوم مهر ماه در بیمارستان بستری شده بود.

محمدرضا جعفری (پسر عبدالرحیم جعفری) درباره وضعیت جسمی این ناشر پیشکسوت چندی پیش گفته بود: ایشان حال حاضر حال خوشی ندارند و در آی‌سی‌‌یو به سر می‌برند اما پزشکان معتقدند ممکن است تا آخر هفته از بیمارستان مرخص شوند. با این وجود این ناشر به دلیل وخامت وضعیت جسمی؛ ساعتی پیش در بیمارستان درگذشت.

همچنین علی دهباشی گفت: مراسم تشییع پیکر عبدالرحیم جعفری دوشنبه 13 مهرماه ساعت 9 صبح از ابتدای خیابان فخررازی واقع در خیابان انقلاب و روبه‌روی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و پیکر این پیشکسوت نشر کشور در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

او افزود: همچنین مراسم ترحیم عبدالرحیم جعفری روز چهارشنبه 15 مهرماه از ساعت 18:30 تا 20 در مسجدجامع شهرک غرب برپا می‌شود.

عبدالرحیم جعفری (زاده‌ی ۱۲۹۸ در تهران) بنیان‌گذار و مدیر سابق انتشارات امیرکبیر، مهم‌ترین و گسترده‌ترین مؤسسهٔ خصوصی چاپ و انتشار کتاب در تاریخ ایران و خاورمیانه است. وی تا سال ۱۳۵۸، دارنده و گردانندهٔ این بنگاه انتشاراتی بود.

از جمله افتخارات او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تاسیس بزرگترین چاپخانه بخش خصوصی در ایران، 30 سال خدمت به چاپ و نشر کتاب در موسسه انتشارات امیرکبیر، چاپ ۲۸۰۰ عنوان کتاب، تاسیس دوازده باب کتابفروشی و دارنده لوح تقدیر از دائرة المعارف بزرگ اسلامی.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: