انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
6 کتاب به عنوان «داستان‌های ساختارشکن یا بازکننده دریچه‌ به روی فرصت‌های نوشتاری جدید» در فهرست نهایی جایزه «گلداسمیت» قرار گرفتند. در ماه نوامبر از این میان یک کتاب برگزیده خواهد شد.
به گزارش تابناک فرهنگی و با توجه به گزارش نشریه «گاردین» در فهرست نهایی این جایزه که امسال سومین دوره خود را سپری می‌کند، نام کتاب «جزیره اطلس‌گون» نوشته «تام مک‌کارتی» نیز به چشم می‌خورد که در سال 2015 در چند جایزه مهم ادبی از جمله در فهرست نامزدهای «من بوکر» قرار داشته است.

از اسامی آثار مطرح در این دوره می‌‌توان به «اندوه چیزی است با پرها» (Grief Is the Thing with Feathers) نوشته «مکس پورتر» که پیش از این نام آن در فهرست اولیه کتاب‌اولی‌ها «گاردین» نیز قرار داشت، اشاره کرد. این کتاب به عنوان اثری «ترکیبی از رمان، شعر، مقاله و نمایشنامه‌ای برای خواند» توصیف شده است.

از دیگر آثار حاضر در این فهرست، سومین نوشته «آدام تیرول» با نام «ترسناک و زیبا» است که بنا به گفته «مارک لاوسون»، منتقد ادبی آن را باید «همچون نوشته‌ای تلفیقی از آثار میلان کوندرا و موراکامی و آثار پست‌مدرنیستی خواند.»

«استخوان بیتل»، نوشته «کوین باری» که به تور کنسرت رازآلود «جان لنون» در سال 1978 به کرانه غربی جزیره ایرلند می‌پردازد می‌پردازد و هشتمین اثر «ماگنون میلز»، «میدانی از پارچه طلا» که تمثیلی است از چالش‌های سنتی در منطقه‌ای شبه روم و انگلیس به‌شمار می‌رود نیز در این فهرست قرار دارند.

از دیگر رمان‌های تاریخی در این فهرست می‌توان به «اعمال آدم‌کش‌ها» نوشته «ریچارد بیرد» اشاره کرد که داستانی تخیلی است و در آن کارآگاهی درگیر موضوعاتی درباره اسطوره‌های دینی می‌شود.

«جاش کوهن»، رییس هیات انتخاب درباره این فهرست می‌گوید: «آثار این فهرست نشان می‌دهد که چگونه نویسندگان امروز به چالش بر اشکال ادبی برمی‌خیزند و ساختار آن‌ها را برهم می‌ریزند.»

برنده جایزه 10 هزار پوندی «گلداسمیت» 11 نوامبر معرفی خواهد شد.

اسامی اصلی این فهرست عبارتند:
 

(Acts of the Assassins by Richard Beard (Harvill Secker
(Beatlebone by Kevin Barry (Canongate
(The Field of the Cloth of Gold by Magnus Mills (Bloomsbury
(Grief Is the Thing with Feathers by Max Porter (Faber
(Lurid & Cute by Adam Thirlwell (Cape
(Satin Island by Tom McCarthy (Cape
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: