انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴
سیاوش مفیدی از بازیگران طنز «دست به نقد» که به تازگی از این مجموعه خداحافظی کرده است، ساخت مجموعه‌هایی از این دست را دشوار خواند و گفت: دشوار از آن جهت که آیتم‌های بسیاری ساختیم اما اجازه‌ پخش به آنها داده نشد. این بازیگر در ادامه، رفتنش را اینگونه شرح داد: رفتنم ناگهانی نبود، از قبل آن را پیش‌بینی کرده بودیم.این بازیگر در ادامه، رفتنش را اینگونه شرح داد: رفتنم ناگهانی نبود، از قبل آن را پیش‌بینی کرده بودیم.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، مفیدی با بیان اینکه شوخی و نقد کردن در «دست به نقد» خیلی سخت شده است، یادآور شد: در هر حوزه‌ای که امکانش وجود داشته باشد، سعی می‌کنیم نقد کنیم و تلنگر را بزنیم اما به طور کلی ساخت مجموعه‌هایی از این دست سخت‌تر شده است؛ به گونه‌ای که آیتم‌های بسیاری ساختیم که اجازه پخش به آنها داده نشد.

وی با بیان اینکه «دست به نقد» در نوع خودش بد نبوده است، اظهار کرد: در این مجموعه دستمان کاملا بسته بود. شاید اگر دست و بالمان کمی بازتر بود‌، این مجموعه بهتر کار می‌شد.

وی با بیان اینکه «دست به نقد» از جنس طنزهای انتقادی و اجتماعی است‌، گفت: هدفمان در این مجموعه بیشتر این بود که اتفاقات اجتماعی را نقد کنیم که بخش‌هایی از آن هم به حوزه‌ مدیریت ادارات و ارگان‌ها مربوط می‌شد. بعضی آیتم‌ها هم صرفا برای خنده کار می‌شد؛ هرچند اکثر آیتم‌ها نکته و تلنگری داشته است.

بازیگر «دست به نقد»: رفتنم ناگهانی نبود

مفیدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه بین «دست به نقد» و «خنده‌بازار» تفاوت‌های زیادی وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از دوستان برای اینکه پیش از این در «خنده‌بازار» کار کردیم و با همان گروه در «دست به نقد» کار کردیم، فکر می‌کنند این مجموعه نیز شبیه به «خنده‌بازار» است در حالی که ماهیت «خنده‌بازار» فرق می‌کرد. آن زمان به خاطر سیاست‌هایی که صداوسیما داشت‌، آیتم‌هایی از خنده‌بازار پخش می‌شد‌ و بخش‌هایی هم اجازه پخش نمی‌گرفت. به طور کلی تلویزیون تصمیم‌گیرنده است که چه کاری را پخش کند و چه کاری را پخش نکند. هر برنامه‌ای ماهیت خودش را دارد و نباید آن را با برنامه‌های دیگر مقایسه کرد.

مفیدی افزود: در هر حوزه‌ای که به نقد آن می‌پردازیم ابتدا همه جوانب و شرایط را می‌سنجیم و سپس موضوع را مطرح می‌کنیم.

وی که در حال حاضر کار جدیدی برای تلویزیون ندارد،‌ اظهار کرد: به دلیل شرایطی که داشتم باید از برنامه جدا می‌شدم. امیدوارم در کارهای بعدی در خدمت دوستان باشم.

برنامه «دست به نقد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهاب عباسی این روزها از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود. تاکنون 60 قسمت از این مجموعه طنز 90 قسمتی پخش شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: