انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
یک کارگردان گفت: حاضرم برای رسوا کردن رژیم منحوس آل‌سعود هر فیلم و اثر تصویری که لازم است بسازم تا آنها را رسوا کنم، به شرطی که امکانات آن فراهم باشد.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایکنا، انسیه شاه‌حسینی، درباره فاجعه منا اظهار کرد: فاجعه‌ای که رخ داد قلب هر انسانی را به درد آورده است و به نوعی می‌توان گفت جهان شوک زده این فاجعه دلخراش است، به ویژه این‌که چندی قبل نیز اتفاقی دلخراش (سقوط جرثقیل) روی داده بود و زائران دیگری نیز در آن حادثه کشته شده بودند.

وی افزود: اتفاق رخ داده، یک چیز را برای ما مشخص می‌کند آن نیز این‌که حاکمان بی‌لیاقت آل سعود کفایت لازم را برای اداره مراسم حج ندارند. نکته دیگر سؤالی است که از جهان اسلام دارم. من از آنها می‌پرسم کجا بودند زمانی که هتل‌های مختلفی همچون قارچ در اطراف خانه کعبه ساخته می‌شد؟ چگونه آنها اجازه می‌دادند که ساختمان‌هایی بلند‌تر از خانه کعبه اطراف مسجدالحرام ساخته شود؟ آیا آنها نمی‌دانند که اطراف خانه خدا نباید هیچ ساختمان بلندی باشد؟

این فیلمساز ادامه داد: نکته آزار دهنده اینکه می‌دانیم داخل این هتل‌ها چه فسق و فجورهایی رخ می‌دهد، پس چگونه به آنها اجازه می‌دهیم چنین هتل‌هایی را اطراف خانه خدا بسازنند! آیا نباید زائر خانه وقتی دستش را به آسمان می‌گیرد تنها خانه خدا را ببیند نه هتل‌هایی که مثل قارچ اطراف خانه خدا رشد کرده‌اند؟ آیا جهان اسلام باید اجازه دهد تا خانه خدا همچون یک مکان توریستی باشد که برخی‌ها از داخل اتاق‌های هتل آن را نظاره می‌کنند؟

کارگردان فیلم «شب به خیر فرمانده» تاکید کرد: درد دیگر این است که مسئولان ما در قبال چنین اتفاقاتی سکوت می‌کند و با مصلحت‌انگاری از کنار آن می‌گذرند چون باید همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند دولت سعودی مسئولیت بی کفایتی خود را بپذیرد و عواقب آن را قبول کند. اتفاقی که اگر روی ندهد به آنها اجازه می‌دهیم در سال‌های آینده جنایات بیشتری انجام دهند.

شاه‌حسینی با بیان این‌که انتظار هر رفتاری از آل سعود می‌رود، گفت: این قوم همراه شیطان هستند و انجام هیچ جنایتی از آنها بعید نیست. هنوز از یاد نبرده‌ایم جنایاتی که آنها سال 67 رقم زدند یا اتفاق شنیعی که چند ماه قبل روی داد. آیا با این قوم منحوس می‌توان با ملاطفت و منطق سخن گفت؟ به شخصه حاضرم برای رسوا کردن این قوم هر فیلم و اثر تصویری که لازم است بسازم به شرطی که امکانات آن فراهم باشد.

وی تصریح کرد: زبان سینما یکی از ابزارهای گویا برای بیان بسیاری از این فجایع است، اما متاسفم که سینمای ما مختصر شده به کارهای دختر و پسری! آیا این سینما را می‌توان بیانگر سینمای انقلابی دانست؟ با این توضیح از همه فیلمسازان انقلابی تقاضا دارم اگر امکاناتی برایشان فراهم است موقعیتی را فراهم آورند تا فیلمی با محوریت آنچه در منا رخ داده ساخته شود تا آل سعود نزد جهانیان رسوا شود.

این فیلمساز در پایان گفت: از همه حاکمان جهان اسلام تقاضا دارم به این فاجعه به دید یک حادثه ننگرند، بلکه کاملاً نسبت به آن حساسیت نشان دهند تا احترام زائران خانه خدا کاملاً حفظ شود. این اتفاق نیز با وجود آل سعود قابل انجام نیست چون آنها بی کفایتی خود را بارها ثابت کرده‌اند پس شرایطی فراهم آوریم تا مراسم حج توسط کسانی اداره شود که کفایت لازم را دارا هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: