انتشار: ۱۸:۰۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
علی تفرشی در مراسم رونمایی از جدیدترین آلبومش گفت: همیشه دوست داشتم، موسیقی ایرانی را با سازهای خوش‌رنگ تلفیق کنم و امروز احساس می‌کنم به این آرزوی دیرینه دست یافته‌ام.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسکانیوز، این خواننده‌ پاپ اظهار کرد: سال 87 با همراهی گروه «ایده» در جشنواره موسیقی فجر شرکت کردیم و توانستیم مقام نخست را کسب کنیم. از همان جا بود که احساس کردم، کار ما سخت‌تر شده است. با وسواس بیشتری روی آثار کار کردیم و این آلبوم هم حاصل همان وسواس زیاد است.

او ادامه داد: در آلبوم «شبت خوش باد من رفتم» خیلی به بازار فکر نکردم. بازار این روزهای موسیقی، آشفتگی زیادی دارد و یکی از دلایل دوری چند ساله‌ من هم این بود که دوست نداشتم در این بازار گل‌آلود فرو روم.

در مراسمی که شامگاه 5 مهرماه در تالار ایوان شمس برگزار شد، ایلیا منفرد با بیان تسلیت درپی فاجعه‌ی مرگبار منا، اظهار کرد: اخیرا اتفاقات تلخ و غم‌انگیزی در جامعه رخ داده است. درگذشت زنده‌یاد هما روستا و جمعی از هموطنان‌مان در فاجعه‌ی منا اخبار تلخی بود.

این خواننده در سخنان کوتاهی درباره‌ی میزان استقبال مردم از مراسم‌ رونمایی از کتاب و موسیقی سخن گفت.

رییس هیئت‌ مدیره‌ی خانه موسیقی نیز در سخنانی اظهار کرد: در سه‌ دهه‌ اخیر، جریانی در موسیقی کشور به‌وجود آمده که موجب یک‌جور سرگشتگی و آشفتگی در ذائقه‌ شنیداری مردم شده، اما در این میان، چهره‌هایی هم بودند که راه جدی و با وقاری را در آثارشان پیش بردند. ادبیات و شعر، ستون مهم موسیقی ما است و ریشه در تاریخ ما دارد.

محمد سریر گفت: علی تفرشی از خوب‌های موسیقی ایرانی است که با ارائه‌ی نگاهی ملی به موسیقی اصیل ایرانی و پایه‌های قوی علمی، قابلیت‌های بالایی از این موسیقی را به‌نمایش گذاشته است. 90 درصد آثاری که به واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی می‌رسند، توهین به شعور و انسانیت هستند؛ اما در کمال تعجب، حمایت و استقبال عامه‌ی مردم را به خود می‌بینند.

وی افزود:‌ سال‌هاست رسانه‌ ملی درباره‌ی موسیقی سردرگم است و این داستان زودتر باید به نتیجه برسد تا این رسانه برای معرفی موسیقی اصیل و سالم به جامعه ایرانی بیشتر تلاش کند.

محمدرضا آقایی، از اعضای گروه «ایده» هم در این مراسم، گفت: این آلبوم در شرایط سختی ضبط شد و وسواس‌های علی تفرشی باعث شد، مراحل تولید این آلبوم به درازا بکشد، اما نتیجه‌ی کار بسیار رضایت‌بخش بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: