انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) گفت: نامزد های نهایی جایزه مصطفی (ص) به زودی تعیین و برای تایید به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شوند.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایرنا، مهدی صفاری نیا اظهار داشت: نخستین دوره جایزه مصطفی (ص) را با قوت در دی ماه امسال برگزار خواهیم کرد و در جلسات برگزار شده با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تاکید شده که این اتفاق بدون هیچ تغییری امسال صورت پذیرد.

وی افزود: ما اعطای جایزه را در حوزه های علوم و فناوری نانو، زیستی و پزشکی، اطلاعات و ارتباطات عمومی خواهیم داشت و گزارش عملکرد و اقدامات کارگروه های علمی، اجرایی در حوزه بین الملل و هم چنین نهادهای نامزد کننده را به شورای عالی ارائه کردیم، همین طور کمیته های داوری و تعداد جلساتی راکه داشتند و تعداد آثار علمی که به هر بخش رسیده است نیز، مشخص و اعلام شده است.

صفاری نیا ضمن بیان اینکه اعلام تعداد آثار دریافت شده اکنون بر اساس ضوابط قابل انتشار نیست، گفت: هر بخش کمیته داوری ما در بخش فناوری نانو، زیستی و پزشکی، آی سی تی و حوزه عمومی هر کدام بیش از 17 جلسه داوری آثار داشتند و فرآیند داوری ما رو به اتمام است و شورای سیاست گذاری جایزه در چند هفته آتی برای تعیین نامزدها تشکیل جلسه خواهد داد و نامزدهای نهایی را برای تایید به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ جایزه تغییری نداشته و همان مبلغ 500 هزار دلار است، گفت: براساس اساسنامه ما باید مراسم اعطای جایزه را در هفته وحدت برگزار کنیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته ان شاالله بتوانیم مراسمی با کیفیت بالا داشته باشیم.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) در خصوص تاثیرات این جایزه در جهان تصریح کرد: جایزه مصطفی بالاترین نشان علم و فناوری جمهوری اسلامی است که در اساسنامه جایزه هم ذکر شده است و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می باشد و استقبالی که دانشمندان علمی و پژوهشی در سراسر جهان اسلام و کشورهای مسلمان از آن داشتند فراتر از انتظار ما بوده است و تصور می کنیم توانستیم در دوره اول یک بخش مهمی از اهدافی که در اساسنامه بوده را پوشش دهیم.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی وی خاطر نشان ساخت: با این جایزه می توان تصویر واقعی که جمهوری اسلامی ایران و دستورات اسلامی در حوزه علم و علم آموزی بر آن تاکید داشته است را در سطح جهانی بهتر عرضه کنیم و این حرکت تامین کننده بخشی از اهداف درج شده در اساسنامه جایزه است.

اساسنامه جایزه مصطفی (ص) در سال 91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این جایزه یک جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطاء می شود.

این جایزه به احترام نام پیامبر اکرم (ص) و به دلیل تاکید آن حضرت به علم آموزی به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی به معنای برگزیده نامگذاری شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: