انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
عبدالرحیم جعفری به دلیل مشکل ریوی از روز گذشته(سوم مهرماه) در بیمارستان ایرانمهر بستری شد.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایلنا، یکی از مسئولان بیمارستان ایرانمهر گفت: آقای جعفری به دلیل مشکل ریوی و آب آوردن ریه در بیمارستان بستری شده است. ایشان فعلا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌ست و هوشیاری کافی را ندارند. 

عبدالرحیم جعفری؛ بنیان‌گذار و مدیر سابق انتشارات امیرکبیر؛ مهم‌ترین و گسترده‌ترین مؤسسهٔ خصوصی چاپ و انتشار کتاب در تاریخ ایران و خاورمیانه است. وی تا سال ۱۳۵۸، دارنده و گردانندهٔ این بنگاه انتشاراتی بود.

عبدالرحیم جعفری، که او را با نام «تقی جعفری» هم می‌شناسند در سال ۱۲۹۸ متولد شد. پدر پیش از تولد عبدالرحیم به مشهد رفت و هیچ‌گاه بازنگشت. ناگزیر، در غیاب پدر، نام خاندان مادر را بر پسر نهادند: «عبدالرحیم استاد محمدجعفر». وی بعداً نام خانوادگی خود را به «جعفری» تغییر داد. او بعدها در چاپخانه‌ی «علی اکبر علمی» به کار مشغول می‌شود. از آنجا که کارگری و کارمندی، بلندنظری و روحیه‌ی‌ دوراندیش او را ارضاء نمی‌کرد، با ده ـ دوازده هزار تومان پس انداز، در ۲۸ آبان ۱۳۲۸ در اتاقی در طبقه دوم چاپخانه آفتاب، واقع در خیابان ناصر خسرو، انتشارات امیرکبیر را پایه‌گذاری می‌کند. با درایت و حسن مدیریت جعفری، طولی نمی‌کشد که انتشارات امیرکبیر به یکی از بزرگترین موسسات چاپ و نشر کتاب در کشور تبدیل می‌شود.

اموال جعفری و موسسه انتشاراتی امیرکبیر در سال ۱۳۵۸ مصادره شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: