انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
یک شاعر کودکان و نوجوانان با انتقاد از وضعیت نشر کتاب کودک، چاپ آثار نویسندگان را در اغلب موسسه‌های انتشاراتی شهرستانی منوط به پرداخت هزینه چاپ آن‌ها از سوی نویسنده عنوان کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، غلامرضا مرادی گفت:‌ وضعیت اقتصادی و گرانی کاغذ در کنار افرادی که صرفا به دنبال نام هستند و هیچ تلاشی برای افزایش توانمندی‌هایشان نمی‌کنند باعث شده است تا اغلب ناشران بویژه در شهرستان‌ها چاپ کتاب‌ها را منوط به پرداخت هزینه آن‌ها کنند.

او افزود: چاپ کتاب در اغلب شهرستان‌ها منوط به نام نویسنده و شاعر اثر است. اگر فرد را بشناسند کارش را چاپ می‌کنند و اگر نه، آثار وی هر اندازه هم قوی و قدرتمند نوشته شده باشند در قالب کتاب به چاپ نخواهند رسید اگرچه مطبوعات از چنین آثاری استقبال کرده و می‌کنند.

مرادی اظهار کرد: در معدودی از شهرستان‌ها مثل قم بحث شعر کودک و نوجوان جدی تلقی می‌شود اما متاسفانه در اغلب شهرستان‌ها سواد کافی حتی در انجمن‌های شعر برای پیشرفت در این زمینه وجود ندارد. خود من که در شهرستان بروجرد زندگی می‌کنم برای اینکه بتوانم در کار خود پیشرفت داشته باشم بارها و بارها ناگزیر شده‌ام به جمع دوستان‌مان در تهران و قم بپیوندم.

این شاعر هم‌اکنون مجموعه‌ای از شعرهایش را ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان آماده چاپ دارد که گفت تاکنون نتوانسته است آن‌ها را منتشر کند.

او همچنین با اشاره به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون هم نسبت به شعرهای شاعران بنام فعال است و از چاپ آثار افرادی که هنوز چهره‌ نشده‌اند خودداری می‌کند. ظاهرا در این بازار یگانه حامی همان پول و باز پول و باز هم پول است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: