انتشار: ۱۷:۲۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز ( جمعه ) با انتشار پیامی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت الله الحرام را تسلیت گفت .


به گزارش تابناک فرهنگی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن ابراز تأسف عمیق از این فاجعه دردناک، این مصیبت را به محضر پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزادار ایران اسلامی و مسلمانان جهان تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

«بأسمه تعالی

وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الیَ اللَّه وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلی‏ اللَّه

حادثه تأسف‌بار "منا" که موجب جان باختن و زخمی شدن صدها تن از میهمانان خانه خدا از کشورهای مختلف و زائرین ایرانی بیت‌الله حرام گردید، موجب غم و اندوه خانواده‌های داغدار و تلخ کامی مسلمانان جهان در عید سعید قربان شد.

در حرم امن الهی اینک حوادث گوناگونی روی می‌دهد که ناشی از فقدان مدیریت صحیح نزد مسئولین عربستان سعودی است. به نظر می‌آید عدم تمرکز مسِئولین این کشور بر وظایف ذاتی خویش در میزبانی ضیوف‌الرحمان و درگیر شدن در بحران خودساخته همچون کشتار مردم مظلوم یمن، اصلی ترین عامل این اتفاقات ناگوار است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن ابراز تأسف عمیق از این فاجعه دردناک، این مصیبت را به محضر پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزادار ایران اسلامی و مسلمانان جهان تسلیت گفته، برای درگذشتگان بهره مندی از رحمت ربوبی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل از درگاه رب البیت العتیق مسئلت می‌نماید.»

سرزمین منا در پنج کیلومتری مکه مکرمه روز گذشته ( پنج شنبه ) قربانگاه بیش از سه هزار حاجی پیش از پایان یافتن اعمال و مناسک حج تمتع بود. حاجیانی که دیروز در ادامه مناسک حج امسال در سرزمین منا حضور یافته بودند با ازدیاد جمعیت ناشی از ناهماهنگی مواجه شدند و این مسئله موجب جان باختن و مجروح شدن تعدادی زیادی از حجاج شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: