انتشار: ۲۱:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
فیلم ˝آرمان‌شهر˝ به کارگردانی حسن ناظر به نمایندگی از افغانستان در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان شرکت می‌کند.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از هنر آنلاین، فیلمنامه "آرمان‌شهر" (Utopia) را امیر آقایی بازیگر ایرانی نوشته و همایون ارشادی و کیهان ملکی از بازیگران آن هستند.

"آرمان‌شهر" درباره زنی افغان به نام جانان (با بازی ملالی زکریا بازیگر افغانستانی) است که همسرش هشت سال پیش با حضور در جنگ قطع نخاع شده است. جانان تصمیم می‌گیرد با لقاح مصنوعی باردار شود و به همین دلیل برای انجام این کار به هند می‌رود.

داستان "آرمان‌شهر" در اسکاتلند، انگلیس، افغانستان، پاکستان و هند روایت می‌شود.

ممنون مقصودی، اندرو شیور، ارون بالی، هنا اسپیریت و بسکر پاتل از دیگر بازیگران این فیلم به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری هستند.

مراحل فنی فیلم در اسکاتلند انجام شد، اما موسیقی فیلم را آرمان موسی‌پور در ایران ساخت. "آرمان‌شهر" در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نمایش داده شد.

ملالی زکریا بازیگر اصلی "آرمان‌شهر" که اردیبهشت امسال همزمان با نمایش این فیلم در جشنواره فجر به تهران سفر کرده بود، با تاکید بر اینکه نقش او می‌تواند جامعه زنان را در بربگیرد، گفت: دوست دارم ایرانی‌ها هم با دیدن این فیلم با زبان دری که زبان قدیمی‌شان است، آشنایی پیدا کنند،‌ چرا که معتقدم می‌توان از طریق این فیلم به زبان دری که زبان مشترک افغانستان و ایران در سال‌های دور است، گوش دهیم. همین امر می‌تواند عاملی برای نزدیک شدن دو فرهنگ به یکدیگر باشد.

مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برای حضور در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان 1 اکتبر (9 مهر) به پایان می‌رسد.

پس از پایان مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی، ابتدا 9 فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی این بخش معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها 14 ژانویه (24 دی) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار 28 فوریه 2016 (بامداد دوشنبه 10 اسفند به ‌وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: