انتشار: ۱۴:۵۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
«شرح اسم» که عنوان کتابی از زندگینامه مقام معظم رهبری است به زبان ترکی استانبولی ترجمه و توسط ناشری ترک در ترکیه منتشر شد.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرگزاری فارس، «شرح اسم» عنوان کتابی است از زندگینامه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این اثر فرهنگی در خصوص زندگینامه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 1318 تا 1357 توسط «اسماعیل بندری» از محققان و مترجمان ترکیه‌ای و علاقه‌مند به انقلاب اسلامی از فارسی به ترکی استانبولی ترجمه و به همت انتشارات کوثر ترکیه به زیور طبع آراسته شده است.

از جمله اهداف ترجمه ترکی استانبولی کتاب «شرح اسم» می‌توان به بهره‌مندی محققان و پژوهشگران و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و تاریخ انقلاب و ایران از کشور ترکیه اشاره کرد.

محتویات این کتاب به زبان فارسی، توسط هدایت‌الله بهبودی به رشته تحریر درآمده و توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در خصوص زندگینامه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از بدو تولد تا سال‌های کودکی و نوجوانی و همچنین، کارنامه‌ای مختصر از آغازین کنش‌های سیاسی و اجتماعی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب به نقش و موقعیت استثنایی معظم له پس از پیروزی انقلاب اسلامی که بی‌تردید یکی از عالمان تاثیرگذار در تبیین و ترویج اندیشه سیاسی اسلام و بر آمدن انقلاب اسلامی ایران هستند، اشاره دارد.

مؤلف این کتاب بر دو منبع تکیه داشته است که به ترتیب شامل اسناد و خاطرات است. در بخش خاطرات نیز به دو منبع شامل می‌شود و نخستین منبع خاطرات مفصلی است که ایشان در گفتگو با مرکز اسناد انقلاب اسلامی بازگو کرد‌ه‌اند که فاصله زمانی تولد تا سال 1342 را در بر می‌گیرد و دیگری خاطراتی است که توسط محمدعلی آذرشب و به زبان عربی تدوین و منتشر شده است.

همچنین، در کنار این دو منبع بخش قابل توجهی از منبع دیگری نیز بهره می‌برد که شامل گفته‌ها و نوشته‌هایی است که در طول سالیان اخیر، به ویژه پس از رهبری ایشان توسط همدرسان، شاگردان، مبارزان همصف و دوستان ایشان بیان شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: