انتشار: ۱۱:۵۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
یازدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ 24 سپتامبر تا 4 اکتبر (2 تا 12 مهر) میزبان فیلم ایرانی در بخش غیررقابتی نگاهی به دنیای جدید است.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فیلم زوریخ، این رویداد که از سال 2005 به همت شرکت فیلمسازی اسپاندیشن و حامیان منطقه ای برگزار می شود بیشتر بر کشف استعدادهای جدید در فیلمسازی تاکید دارد.

جشنواره فیلم زوریخ سه بخش رقابتی دارد که تنها آثار اول، دوم و سوم کارگردانان می توانند در این بخش ها پذیرفته می شوند. هدف دیگر از برگزاری این جشنواره یافتن و تشویق کارگردانان تازه کار در کشورهای آلمانی زبان است و به همین منظور یک بخش مسابقه ای ویژه در جشنواره تدارک دیده شده است.

بخش های رقابتی جشنواره زوریخ شامل بخش بین الملل با 15 فیلم، فیلم های مستند 12 فیلم و تمرکز بر سینمای آلمان، اتریش و سوئیس با 12 فیلم است. جوایز این بخش ها به نام چشم طلایی به فیلم برگزیده توسط هیات داوران اعطا می شود که غیر از جایزه نمادین به نام چشم طلایی 25 هزار فرانک سوئیس نیز هست.غیر از این ، جشنواره به فیلم های منتخب بینندگان و منتقدان نیز جوایزی را اهدا می کند.

بخش های غیررقابتی شامل نمایش فیلم های فاخر، نمایش فیلم های ویژه و نگاهی به دنیای جدید است. این بخش هر ساله به یک کشور و کارگردانانی اختصاص دارد که در سال های اخیر مبتکرانه ترین فیلم ها را ساخته اند. ایران امسال میهمان ویژه این بخش است، هند (2014) برزیل (2013) سوئد (2012) و ترکیه (2011) نیز پیش از این میهمان این بخش بوده اند.

بخش های غیررقابتی شامل پنجره ای رو به جهان، خطوط مرزی با تکیه بر وضعیت در مرز کشورها، درگیری های ارضی و مسائل اجتماعی بین یک فرد و دولت ها، فیلم های کودکان و آثار تلویزیونی است.

در مجموع 11 فیلم از جمله فیلم های سیزده ساخته هومن سیدی، ماهی و گربه ساخته شهرام مکری، مادر قلب اتمی ساخته علی احمد زاده، روز روشن به کارگردانی حسین شهابی، من عصبانی نیستم از رضا درمیشیان، ناهید ساخته آیدا پناه زاده، ما در بهشت به کارگردانی سینا عطاییان، احتمال باران اسیدی ساخته بهتاش صناعی ها، حرفه مستند ساز به کارگردانی شیرین برق نور، در دنیای تو ساعت چند است به کارگردانی صفی یزدانیان و چهارشنبه 19 اردیبهشت ساخت وحید جلیلوند هر کدام با دو نمایش در این جشنواره حاضر اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: