انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کشور ما قابلیت زیادی در حوزه‌ی مطبوعات دارد، گفت: ما درصدد بازگشایی موزه‌ی مطبوعات هستیم.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، حسین نوش‌آبادی در پاسخ به پرسش درباره‌ی آخرین وضعیت راه‌اندازی موزه مطبوعات و هزینه یک میلیاردی که در دولت قبل صرف راه‌اندازی این موزه شد اما در نهایت عمر این موزه بیش از چند ماه کفاف نداد و ساختمان آن در حال حاضر کاملا تخلیه شده است، بیان کرد:‌ اهمیت حوزه مطبوعات بر هیچکس پوشیده نیست و لازم است تا موزه‌ای در خور شأن رسانه کشور ما وجود داشته باشد.

او که صبح یکشنبه، 29 شهریور ماه در شانزدهمین نشست رسانه‌ای خود با اصحاب رسانه حاضر شده بود، با تأکید بر اینکه موزه‌ای که در گذشته تأسیس شده بود جایگاه تعریف شده‌ای از لحاظ قانونی نداشت،‌ اظهار کرد: آنچه که در گذشته به عنوان موزه مطبوعات معرفی شد، قابلیت و مکان مناسبی نداشت.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:‌ لازم است که این موزه، تبدیل به موزه‌ای شود که نماینده رسانه کشور ما و همچنین نشان‌دهنده قابلیت‌ها و توانایی‌های رسانه کشور ما باشد.

به گزارش ایسنا، عمر نخستین موزه ملی مطبوعات ایران بیش از پنج ماه کفاف نداد؛ موزه‌ای که به‌رغم صرف هزینه‌ای بیش از یک میلیاردی برای آن، همچنان اهالی رسانه و مطبوعاتی‌ها را در حسرت داشتن یک موزه گذاشته است. افتتاح موزه مطبوعات مردادماه سال 92 و در روزهای پایانی دولت دهم اتفاق افتاد؛ دوره‌ای که محمدجعفر محمدزاده هنوز به‌عنوان معاون مطبوعاتی شناخته می‌شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: