انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
احمدرضا درویش نسبت به سینمای دیجیتال و دنیای دیجیتال هشدار داد و گفت: دیجیتال کار را برای عکاسان و فیلمسازان ما سهل کرده و متأسفانه شناخت ما را از برخی مقوله‌ها کمتر کرده است، باید مواظب باشیم که از امکانات دنیای دیجیتال برای بهبود کیفیت آثار هنری استفاده کنیم و نه صرفا بالا بردن کمیت آنها.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسکانیوز،  در نشستی که شامگاه گذشته 28 شهریور ماه به بهانه اکران «کیمیا» و به مناسبت هفته دفاع مقدس در سینما «هویزه» مشهد برگزار شد، این کارگردان درباره‌ی انتخاب خسرو شکیبایی و بیتا فرهی که یادآور فیلم «هامون» بوده است هم توضیح داد: خب خسرو شکیبایی و بیتا فرهی در «هامون» فیلمی که آقای یشایایی تهیه کرده بودند، موفق بودند و برای این فیلم نیز انتخاب شدند.

وی در عین حال مطرح کرد: البته این دو بازیگر، بازی به کل متفاوت و البته موفقی را در این فیلم ارائه دادند و نتایج جشنواره فجر آن سال به خوبی این مسأله را تأیید می‌کند.

درویش در بخش دیگری از این نشست درباره‌ی مراحل شکل‌گیری ایده فیلم «کیمیا» یادآور شد: ایده فیلم «کیمیا» هم از یک تجربه شخصی شکل گرفت. من در ابتدای جنگ که خرمشهر اشغال شده بود به اتفاق دوستان با اسلحه‌هایی که از انقلاب در دسترس مردم بود و با ماشین‌هایی از قبیل جیپ و آهو و …عازم خرمشهر شدیم. وقتی به آنجا رسیدیم و شرایط واقعی جنگ را دیدیم همه‌مان شوکه شده بودیم.صدای انفجار آن چیزی نبود که در فیلم‌ها شنیده بودیم.جنگ آن چیزی نبود که تصور می‌کردیم. شرایط به قدری سخت و دردناک بود که تصورش را هم نمی‌کردیم.در این شرایط که از زمین و آسمان گلوله می‌بارید من زنی را دیدم که در یک ماشین در حال وضع حمل بود و همین تصویر شاید جرقه‌ای شد برای نوشتن فیلمنامه کیمیا.

در این نشست هارون یشایایی (تهیه‌کننده)،علی علایی (منتقد) هم حضور داشتند.
پیش از شروع جلسه،فیلمی کوتاه که به معرفی احمدرضا درویش و فعالیت‌های فیلم‌سازی او از سالهای دور تاکنون می‌پرداخت به نمایش درآمد.

در ابتدای جلسه احمدرضا درویش از حضور تهیه‌کننده فیلم «کیمیا» در جلسه ابراز خرسندی کرد و از نقش پدرانه و همراه با شناخت و معرفت او در ساخت فیلم «کیمیا» قدردانی کرد.

در ادامه هارون یشایایی در مورد اهمیت سینمای دفاع مقدس و همچنین شرایط خاص ایران در جنگ ۸ساله توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ما جانانه از کشورمان دفاع کردیم و برخلاف بسیاری از جنگ‌های دیگر یک وجب از خاک کشورمان را هم از دست ندادیم و طبیعتا سینما وظیفه دارد این حماسه ملی را به بهترین شکل به تصویر بکشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: