انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
سرویراستار انتشارات نگاه از حضور این ناشر با ۷۶۰ عنوان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد
سرویراستار انتشارات نگاه از حضور این ناشر با ۷۶۰ عنوان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد که یکی از این کتاب ها، فیلمنامه منتشرنشده ای از احمد شاملو با عنوان «میراث» است.

فرید مرادی سرویراستار و یکی از دست اندرکاران انتشارات نگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره حضور این ناشر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: طبق ضوابطی که برای نمایشگاه وجود دارد، ما ۷۶۰ عنوانی را که طی ۳ سال گذشته چاپ کرده ایم، به نمایشگاه خواهیم آورد. از اسفندماه سال ۹۳ تاکنون هم ۶۰ عنوان جدید داریم که در مجموعه کل ۷۶۰ عنوانی مان قرار دارند. البته حجم و فضای غرفه، اجازه عرضه بیشتر از این را هم به ما نمی دهد.

وی افزود: علاوه بر مجموعه نمایشنامه ای که اخیرا از احمد شاملو چاپ کردیم، فیلمنامه منتشرنشده ای از او را با عنوان «میراث» به نمایشگاه خواهیم آورد. از میان کتاب های مجموعه آثار شاملو، دفتر چهارم که شامل مجموعه نمایشنامه های او بود، ۱۲ سال بود که برای اجازه چاپ معطل بود و بالاخره چندی پیش مجوز را گرفت و به تازگی منتشر شده است.  

مرادی گفت: جلد دوم مجموعه اشعار سیمین بهبهانی و همچنین جلد دوم مجموعه اشعار شمس لنگرودی نیز از جمله کتاب های چاپ اولی مان برای نمایشگاه هستند. به علاوه دوره کامل کتاب اوستا را با شرح و تفسیر زنده یاد پورداود به نمایشگاه خواهیم آورد. این مجموعه، ۴ جلدی است و با ویرایش جدید عرضه خواهد شد.  

این ویراستار ادامه داد: اما یکی از کتاب های مهم مان، مجموعه ۴ جلد اصغر رستگار درباره عهد عتیق و عهد جدید است. البته این مجموعه به صورت ترجمه و تالیف است. اثر اصلی، نوشته جرالد لارو با حجمی بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ صفحه است و عنوان اصلی اش، «عهد عتیق، قصه زندگی و باور یک قوم» است. جلد اول مجموعه با عنوان فرعی «تکوین تورات» نوشته اصغر رستگار است. جلد دوم، خود ۲ کتاب با عنوان «زندگی و ادبیات در آینه عهد عتیق» است که نوشته جرالد لارو هستند و جلد چهارم هم دوباره نوشته رستگار است که «عهد عتیق در بوته نقد عملی» نام دارد.

وی در پایان گفت: فرهنگ دانشنامه کارا اثر بهاءالدین خرمشاهی نیز اثر مهم دیگری است که با همکاری انتشارات معین و نشر شباویز آن را در نمایشگاه عرضه خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: