انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
همراه با روزنامه های صبح

اخبار نمایشگاه به روایت نشریات

مدیر کمیته رفاهی و نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: هیچ محدودیتی برای ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی وجود ندارد و دانشجویان تا شروع نمایشگاه می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
روزنامه های صبح تهران در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب در شماره امروز به اخبار و حواشی کتاب پرداختند.تیتر برخی از نشریات از این قرار است:



تمدید ثبت نام بن کارت دانشجویی و ۲ خبر دیگر از نمایشگاه کتاب

 مدیر کمیته رفاهی و نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: هیچ محدودیتی برای ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی وجود ندارد و دانشجویان تا شروع نمایشگاه می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

  نیکنام حسین‌پور با اشاره به بن کارت‌های دانشجویی اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد و دانشجویان می‌توانند تا پایان ظرفیت بن کارت‌ها اقدام به ثبت نام کنند. او افزود: زمان ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی به پایان رسیده است اما از آنجا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه مشخصی را برای دانشجویان در نظر گرفته و قصد ندارد این بودجه را برگرداند به همین دلیل دانشجویان از هر شهر و استانی تا شروع نمایشگاه می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.
 
اخبار نمایشگاه به روایت نشریات
 
 «نگرش‌های ایرانی» در نمایشگاه کتاب

 محمد بقایی ماکان از عرضه کتاب «نگرش‌های ایرانی» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. این نویسنده و پژوهشگر گفت: به تازگی کتاب «نگرش‌های ایرانی» از سوی انتشارات رسانش منتشر شده است و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. او افزود: در این کتاب در خصوص اندیشه‌هایی که توسط متفکران ایرانی مطرح شده و همچنین افکاری که در آیین‌های ایرانی وجود دارد و مشابه آن‌ها در دیگر ادیان و نحله‌های رسمی و غیررسمی هست بحث می‌شود. در واقع کتاب نوعی مقایسه تطبیقی درباره این اندیشه هاست و عنوان می‌شود که بسیاری از این اندیشه‌ها نخستین بار در ایران مطرح شده‌اند.

اخبار نمایشگاه به روایت نشریات

بهترین کتاب‌ها درباره احقاق حقوق کارگران
اول مه، روز جهانی کارگر به کارگر‌ها و طبقه کارگر جامعه ادای احترام می‌شود. سایت به خاطر کتاب، نگاهی به بهترین آثار داستانی و غیرداستانی درباره مبارزه‌ها و حقوق کارگران دارد.
 
 
 مبارزه‌های عمومی، جنگ‌های شخصی، نوشته لارا ویکینسون ٢٠١۴
 داستان دهکده خیالی یورک شایر فنلی داون را به تصویر می‌کشد و جایی که «مندی واکر»، مادر ٢٣ ساله چهار کودک، همسر «راب»، کارگر معدن است. داستان «مندی» براساس تجربیات هزاران زن مانند او است: تجربیاتی که تبدیل به جنبشی ملی شد. جنبش «زنان علیه بسته شدن معدن» به همسران کارگران معدن این فرصت را داد که صدای خود را در جامعه مردسالاری به گوش همگان برسانند.
 
 
 هیچ چیز برای حسادت نیست، نوشته باربارا دمیک ٢٠٠٩
 این کتاب اقتباسی از فیلم و واقعه‌های سیاسی است و از پروپاگاندا و اطلاعات غلطی که کره شمالی می‌دهد و از افرادی که رژیم کیم جونگ ایل بر زندگی آن‌ها تاثیر گذاشته است، می‌گوید. «دمیک» با بیش از ١٠٠ فراری از کره شمالی مصاحبه کرده است. گزارش‌های شخصی آن‌ها گاهی خنده دار می‌شوند اما در واقع اندوه آور هستند و گزارش جزییات زندگی شهروندان کره شمالی از زبان خودشان نافذ‌تر است تا بررسی اجمالی و خشک بروکراسی سیاست. این کتاب نگاهی به درون زندگی روزمره ساکنان کره شمالی دارد.
 
 
 خدای چیزهای کوچک، نوشته «ارونداتی روی» ١٩٩٧
 نخستین رمان «ارونداتی روی» تحت عنوان «خدای چیزهای کوچک» با توسل به روایت غیرخطی، عواقب زندگی در سیستم طبقاتی هند را گیج کننده و اندوه آور ترسیم می‌کند. داستان در جنوب هند اتفاق می‌افتد و بحران سیاسی، تبعیض اجتماعی را از نگاه دختری جوان که پدرومادرش صاحب کارخانه ترشی سازی هستند، روایت می‌شود. کارگران کم درآمد کارخانه که طبقه پایین جامعه هند را تشکیل می‌دهند جنبش اعتراضی راه می‌اندازند و این جنبش برای هر کدام از اعضای خانواده دختر مفهومی متفاوت دارد. افرادی که سعی در ایجاد اختلال در ساختار اجتماعی و سیاسی دارند به شدت تنبیه می‌شوند.
 
 
 آناتومی معجزه، نوشته پتی والدمیر ١٩٩٧
 این کتاب نوشته «پتی والدمیر» ارزیابی وسیعی از ریشه، بسط و گسترش و خاتمه آپارتاید در جنوب آفریقا دارد. «والدمیر» قبل از نگارش کتاب تمامی رویدادهای حساس دهه ١٩٨٠ را شاهد بوده و با هر شخصی که در این رویداد‌ها شرکت داشته صحبت کرده، بنابراین او توانایی به تصویر کشیدن دو طرف مبارزه را بیش از هر شخص دیگر در تاریخ دارد. تمرکز او بر سیاستمداران، نقشی را که مردم جنوب آفریقا در به پایان رساندن آپارتاید داشتند لکه دار کرده است.
 
 
 زنان: طولانی‌ترین انقلاب، نوشته «جولیت می‌چل» ١٩۶۶
 نخستین بار «زنان: طولانی‌ترین انقلاب» در مجله «نیو لفت ریویو» چاپ شد. این رساله از جنبش زنان الهام گرفته بود و خبر از موج دوم فمینیسم در انگلستان می‌داد. «جولیت می‌چل» در اعتراض به ایده «فرانتس فانون» که گفته بود زن‌ها فقط باید بعد از انقلاب از زیر سلطه خارج شوند، به شکاف بین نظریه‌های اجتماعی و اقتصادی در ارزش کار زنان و جایگاه نامحسوس آن‌ها درون هسته خانواده اشاره می‌کند. «می‌چل» مفهوم کاپیتالیستی اینکه یک خانواده مدل اجتناب ناپذیری از یک جامعه پیشرفته است را به باد انتقاد می‌گیرد و توسل «می‌چل» به نظریات «مارکس»، «روانکاوی» و آثار ادبی باعث شده هنوز هم طنین گفته‌های این رساله به گوش برسد و شرایط کنونی زنان در سراسر جهان را به چالش می‌کشد.

اخبار نمایشگاه به روایت نشریات


نمایشگاه کتاب با حضور رییس جمهور افتتاح می شود

مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت 9 صبح روز سه شنبه، 15 اردیبهشت ماه، در ضلع جنوبی مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مدیران کمیته های نمایشگاه، جمعی از مسئولان کشودی، ناشران و اهل رسانه حضور خواهند داشت مدیر عامل خانه کتاب از اختصاص 800 میلیون تومان اعتبار برای شارژ کارت های الکترونیک اهل قلم خبر داد و گفت : تاکنون حدود 4000نفر نام خود را به عنوان «اهل قلم» ثبت کرده اند که پرونده شان در حال بررسی است . مجید غلامی جلیسه با اشاره به شرایط دریافت این کارت ها برای اهل قلم ، افزود : همانطور که پیشتر اعلام شده بود پدیدآورندگان کتاب که در 5 سال اخیر و در حوزه بزرگسال، 2عنوان و در حوزه کودک 2عنوان کتاب ، تالیف و یا ترجمه کرده و به چاپ رسانده باشند، مشمول دریافت 150 هزار تومان بن کتاب در نمایشگاه تهران می شوند ولذا شرایط افرادی که برای در یافت این کارت های الکترونیک ثبت نام می کنند ، از سوی کمیته تخصصی ، بررسی خواهد شد. بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن ، گفت وگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

اخبار نمایشگاه به روایت نشریات

«نگرش هی ایرانی» در نمایشگاه کتاب

محمد بقایی ماکان از عرضه کتاب «نگرش ایرانی» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. این نویسنده و پژوهشگر گفت: به تازگی کتاب «نگرش هی ایرانی» از سوی انتشارات رسانش منتشر شده است و در نمایشگاه کتاب عرضه می شود. او افزود: در این کتاب در خصوص اندیشه هایی که توسط متفکران ایرانی مطرخ شده و همچنین افکاری که در آیین های ایرانی وجود دارد و مشابه آن ها در دیگر ادیان و نحله های رسمی و غیر رسمی هست بحث می شود .در واقع کتاب توفی مقایسه تطبیقی درباره این اندیشه هاست و عنوان می شود که بسیاری از این اندیشه ها اولین بار در ایران مطرح کردند، اندیشمندانی همچون سهروردی و ابوریحان بیرونی، جریان روشنفکری در ایران، مسئله زبان فارسی و میزان توانایی و گسترش آن و بحث هایی در خصوص فرهنگ ایرانی ، تاریخ ایران و تحولات فرهنگی در دو قرن اخیر. به نظر مولف این کتاب، تالیف کتاب هایی از این دست از آن رو ضرورت دارد که نسل امروز ایران در زمانه ای به سر می برد که به واقع نیاز به شناخت تاریخ و فرهنگ و اندیشه برآمده از این خاک را دارد تا هویت خویش را بازیابد و خود را در عرصه حیات جنان بنمایاند که شایسته تاریخ پر بار اوست. کتاب «نگرش های ایرانی» با نگاه های تازه ای به برخی موضوعات اصلی و عمده در خصوص فرهنگی ایرانی که کمتر به آن ها پرداخته شده، سعی دارد عناصر هویت ساز ایرانی را با نگاهی تازه مورد بررسی قرار دهد. این کتاب 500 صفحه و باقیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات رسانش به چاپ رسیده است. بقایی ماکان همچنین کتاب «از فردوسی تا شاملو» را آماده چاپ کرده ، اما انتشار آن به تعویق افتاده است. از سوی دیگر احتمال دارد در اواسط نمایشگاه، کتاب «اقبال که بود و چه گفت» او به چاپ برسد.


اخبار نمایشگاه به روایت نشریات

«فروشگاه جادویی» در نمایشگاه کتاب

مجموعه پنج جلدی «فروشگاه جادویی» نوشته بروس کوویل با ترجمه محبوبه نجف خانی در بیست و هشتمین نمایشاه کتاب در اختیار نوجوانان علاقمند قرار می گیرد. محبوبه نجف خانی در گفت و گو با مهر از انتشار «فروشگاه جادویی» خبر داد و افزود: این مجموعه ، پنج جلد است و هرکدام از مجلدات ، داستان مستقلی را روایت می کند؛ این داستان ها درباره کودکانی است که با مشکلات روحی و روانی بسیار مواجه هستند و مدام از سوی بچه های شرور و قوی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند این است که دست به فرار می زنند و در مسیر فرار، ناگهان فروشگاهی جادویی سر راهشام ظاهر می شود و هر کدام چیزی خاص از این فروشگاه بر می دارند و دارای تعلیق و ضربانگ تندی هستند و همین مساله موجب می شود تا بچه ها و نوجوانان، خواندن این مجموعه داستان ها را دوست داشته باشند. مترجم مجموعه «فروشگاه جادویی» با اشاره به این که آخرین جلد این کتاب در سال 2006 نوشته شده و بارها در کشور های اروپایی و آمریکایی تجدید چاپ است گفت: من این کتاب را از روی نسخه جدید و نهایی ترجمه کرده ام.

اخبار نمایشگاه به روایت نشریات

شبستان از امروز در اختیار ناشران قرار می گیرد

مدیر کمیته اجرای نمایشگاه کتاب تهران از پایان آماده سازی غرفه هی شبستان تا پایان 12 اردیبهشت و واگذاری آن از روز 13 اردیبهشت ماه خبر داد. به گزارش مهر، حسین صفری با اشاره به اقدامات انجام شده در روزهای اخیر اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، روند تخلیه نمایشگاه ساختمان به سرعت در حال انجام است و همزمان با تخلیه نمایشگاه کار غرفه سازی در شبستان در حال انجام است. همچنین نیکنام حسین پور، مدیر کمیته رفاهی و نهاد های همکاربیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در تشریح آزاد شدن سهمیه بندی بن کارت های دانشجویی کفت:این فرصت ویژه است برای استان هایی که سهمیه آنها به ابمام رسیده است، زیرا سیاست معاونت امور فرهنگی این است که مقدار بودجه ای که برای دانشجویان تصویب شده است، بازگشت نداشته باشد و در اختیار دانشجویان قرار گیرد. بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی گتاب تهران با شعار «خواندن، گفت و گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: