انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
نویسنده کتاب «تراوشات یک ذهن آشفته» از آماده‌سازی این اثر طنز برای عرضه و رونمایی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
نویسنده کتاب «تراوشات یک ذهن آشفته» از آماده‌سازی این اثر طنز برای عرضه و رونمایی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش مهر، بهروز واثقی در توصیف ویژگی‌های این کتاب که از سوی نشر کوله‌پشتی به چاپ رسیده است، گفت: تراوشات یک ذهن آشفته، نقدی طنزگونه و البته گاهی تلخ بر خرده فرهنگ‌ها، ناهنجاری و عرف‌های مخربی است که شوربختانه در جامعه ما گسترش یافته و در لایه‌های مختلف ساختارهای اجتماعی و روابط انسانی رخنه کرده‌اند.

این نویسنده که نگارش فیلمنامه اولین فیلم سینمایی رئال ـ انیمیشن ایران با نام «مبارک» را نیز برعهده داشته است، با اشاره به تبدیل شدن برخی ناهنجاری‌ها و بی‌ارزشی‌ها به عنوان عرف‌های مقبول اجتماعی، بیان داشت: تلاش بنده این بود که در قالب طنزنوشته‌هایی جذاب، به ذهنیت آشفته ایرانی که میان سنت و مذهب از یک سو و مدرنیته و تکنولوژی از سوی دیگر گرفتار آمده، تلنگری بزنم و مخاطبان کتاب را نسبت به فریبکاری‌ها و پلشتی‌هایی که زیر پوست جامعه شکل‌گرفته و گسترش می‌یابد، حساس کنم.

طنز «تراوشات یک ذهن آشفته» رونمایی می‌شود

نویسنده مجموعه داستان‌های «قصه‌های سرزمین من»، نسل دهه پنجاه و شصت را مخاطبان اصلی این کتاب معرفی کرد و افزود: کتاب تراوشات ذهن یک آشفته ضمن داشتن رویکردی نقادانه و طنز، گهگاه با توصیف‌هایی نوستالژیک ذهن، مخاطبان را به سادگی و آرامش سال‌های دور می‌برد و بخشی از خاطرات جمعی و جذاب نسل‌هایی که دوران جوانی و میانسالی خود را طی می‌کنند، زنده می‌کند.

به گفته واثقی، ازدواج و مشکلات خانوادگی، گرایش افراطی جوانان به عمل‌های زیبایی، استفاده ناصحیح از تکنولوژی‌های جدید، گسترش روابط ناهنجار، افراط و تفریط‌ها و عدم توجه مردم به کتاب و فرهنگ از جمله موضوعاتی این کتاب است که سعید چاواری، از کاریکاتوریست‌های شناخته شده کشور، طراحی جلد آن را برعهده داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • سعیدچاواری
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
سلام آقای واثقی کتابتون خیلی خوب بود وممنون از لطفتتون. انشاا... کارای بعدی.