انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
فیلم زندگی «ادوارد اسنوان» به کارگردانی «الیور استون» با تغییر تاریخ اکران خود به سال 2016، در رقابت جایزه اسکار امسال حضور نخواهد داشت.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، کمپانی «Open Road» که مسئولیت توزیع فیلم «ادوارد اسنودن» ساخته جدید «الیور استون» کارگردانی سرشناس سیاسی‌ساز را بر عهده دارد با تغییر تاریخ اکران این فیلم از روزهای پایانی امسال به سال آینده میلادی، عملا این فیلم را از رقابت اسکار هشتادوهشتم خارج کرد.

این فیلم که در آن «جوزف گوردن لویت» در نقش اصلی و در کنار «شایلین وودلی» مقابل دوربین «استون» رفته‌ است، داستان واقعی زندگی «ادوارد اسنوان»، کارمند اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا روایت شده است که اطلاعات محرمانه‌ای را در ژوئن 2013 افشا کرد.

در حالی که منابع از عدم تکمیل ساخت این فیلم خبر می‌دهند اما کمپانی «Open Road» هنوز تاریخ دقیق اکران این فیلم را در سال 2016 اعلام نکرده است.

با لغو اکران فیلم «اسنودن»‌در روز کریسمس، فضا برای اکران چندین فیلم دیگر از جمله «تصادم» با بازی «ویل اسمیت»، کمدی «خانه بابا» با نقش‌آفرینی «مارک والبرگ» و «ویل فارل» و همچنین کمدی درام «جوی» با بازی «جنیفر لاورنس» و البته قسمت جدید «جنگ ستارگان» بازتر خواهد شد.

از جمله دیگر فیلم‌های شاخصی که همزمان با کریسمس در سینماهای آمریکای شمالی اکران می‌شود، می‌توان به «هشت نفرت‌انگیز» ساخته «کوئنتین تارانتینو» و همچنین فیلم «انتقام» جدیدترین ساخته کارگردان برنده اسکار «الخاندرو گونزالز اینارتیو» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» در نقش اصلی اشاره کرد.

بسیاری از علاقه‌مندان بی‌صبرانه منتظر تماشای فیلم «اسنودن» هستند، چرا که این اثر اولین فیلم بلند روایتی است که به زندگی «ادوارد اسنودن» می‌پردازد، فردی که عده‌ای او را قهرمان و عده‌ای دیگر او را خائن می‌دانند.

«الیور استون»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ضدجنگ است که به واسطه کارگردانی سری فیلم‌هایی که درباره جنگ ویتنام ساخت به شهرت رسید و تاکنون دوبار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است.

«جوخه» (1986)، «متولد چهارم جولای» (1989) و «بهشت و زمین» (1993 )، او این سه فیلم را سه‌گانه نامیده، هرچند هریک جنبه‌های مختلفی از جنگ را به‌تصویر کشیده است.

سال گذشته مستند «اسنودن» با عنوان «سیتیزن‌فور» ساخته «لورا پویتریس» موفق به کسب جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین مستند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: