انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
جشنواره بین المللی فیلم تورنتو طی 10 روز میزبان 300 فیلم از 70 کشور جهان خواهد بود.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره فیلم تورنتو و خبرگزاری رویترز این جشنواره از 10 تا 20 سپتامبر (19 تا 29 شهریور) بیش از 300 فیلم داستانی و مستند همچنین مجموعه تلویزیونی را از 70 کشور جهان به نمایش می گذارد.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو از سال 1976 با نام جشنواره جشنواره ها آغاز به کار کرد. مسئولان برگزاری جشنواره ابتدا فیلم های مطرح و برگزیده دیگر جشنواره ها را در جشنواره تورنتو نمایش می دادند. نام فیلم در سال 1994 به جشنواره بین المللی تورنتو تغییر یافت.

این جشنواره در سال جاری در بخش های نمایش فاخر با 21 فیلم، نمایش ویژه با 50 فیلم، دیوانگی نیمه شب با 11 فیلم، سینمای معاصر جهان با 60 فیلم، کوتاه کانادا با 16 فیلم، آثار مستند با 31 فیلم، پیشکسوتان با 23 فیلم، پیشگامان با 15 فیلم، دیدگاه با 15 فیلم، تازه ها با 29 فیلم، شهر به شهر؛ لندن با 8 فیلم، آثار کودکان با 4 فیلم میزبان علاقه مندان عرصه سینماست.

همچنین مسئولان برگزاری جشنواره دو بخش سریال های برتر تلویزیونی و فیلم های بخش مسابقه را به آن اضافه کرده اند. در بخش سریال های تلویزیونی 6 سریال و مینی سریال برای هیات داوران به نمایش در می آید و بر اساس آرای آنها سریال منتخب اعلام می شود. در بخش فیلم های سکو نیز 11 فیلم برای هیات داوران به نمایش در می آید که فیلم برنده 25 هزار دلار جایزه نقدی دریافت می کند.

جشنواره با نمایش فیلم آمریکایی تخریب ساخته ژان مارک والی پنج شنبه شب (19 شهریور) کار خود را آغاز کرد. از مهم ترین فیلم هایی که در این جشنواره به نمایش در می آیند می توان به فیلم استیو جابز (داستان زندگی استیو جابز از بنیانگذاران شرکت اپل) نیز اشاره کرد.
همچنین فیلم مریخی به کارگردانی ریدلی اسکات، فیلم مهیج جنایی افسانه به کارگردانی برایان هلگلند، یادت باشد به کارگردانی آتوم اگویان نیز در این جشنواره به نمایش در می آیند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: