انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
آلبوم «خداوندان اسرار» اولین سی‌دی از پروژه‌ی «آیینه‌ها» با آواز همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری، کمتر از یک‌ماه دیگر به انتشار می‌رسد.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، در این اثر علاوه بر ساخته‌های «سهراب پورناظری»، قطعه‌ای از ساخته‌های کیخسرو پورناظری با نام «یاوران» آمده که پیش از این در آلبوم «حیرانی» منتشر شده بود و حالا سهراب پورناظری با نگاهی متفاوت، آن را تنظیم و همایون شجریان اجرا کرده است.

«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است. در بخش اول آن ساز و آوازی بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پرده‌ی «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ است.

در این آلبوم موسیقی، آزاد میرزاپور (بربت)، حسین رضایی‌نیا (دف)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای)، آیین مشکاتیان (کوزه)، محمت اکاتای (سازهای کوبه‌ای)، آرشاک ساهاکیان (دودوک)، آرین کشیشی (گیتار باس) و سهراب پورناظری (تنبور) آواز همایون شجریان را همراهی کرده‌اند. این اثر که در ایران، ترکیه و آمریکا ضبط شده، در ایران توسط «غلامرضا صادقی» میکس و مسترینگ شده و توسط شرکت موسیقی «ایران‌گام» منتشر خواهد شد.

طراحی جلد این اثر نیز مانند آلبوم‌های «نه فرشته ام، نه شیطان» و «آرایش غلیظ» توسط پونه میرلو انجام گرفته است.

پروژه‌ی «آیینه‌ها» شامل پنج اثر است که در قالب آلبوم‌های صوتی و تصویری «خداوندان اسرار»، «آیینه‌ها» و مستندی با نام «آن سوی آیینه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد به تناوب منتشر خواهد شد. پیش از این، کنسرت موسیقی «آیینه‌ها» در 53 اجرا در شهرهای مختلف ایران، اروپا و آفریقا اجرا شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: