انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
مدیر شبکه یک درباره‌ی کم شدن ساخت پروژه‌های تاریخی در تلویزیون و دلایل این اتفاق، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، محمد احسانی درباره‌ی اینکه چرا مدتی است تعداد سریال‌های تاریخی در تلویزیون کم شده است؟ از سریال در حال تولید محمدرضا ورزی به عنوان یک کار تاریخی بزرگ یاد کرد و گفت: پروژه «معمای شاه» که همچنان در حال تولید است و در مراحل پایانی تولید به سر می‌برد، یک سریال تاریخی بزرگ برای تلویزیون است که در زمان مناسب پخش خواهد شد. بحث مهم در کارهای تاریخی، هزینه‌هاست؛ چراکه ساخت اینگونه کارها به لحاظ تولید نیازمند تأمین بودجه‌های زیادی هستند.

وی در تکمیل توضیحاتش بیان کرد: بودجه تلویزیون و صداوسیما به تنهایی کفاف ساخت سریال‌های تاریخی را نمی‌دهد و باید در این حوزه نهادهای عمومی سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه شهرک‌های مختلف داشته باشند تا ما هم بتوانیم تولیدات سریال‌های تاریخی‌مان را افزایش بدهیم. اکنون تقاضای ما از متولیان امر فرهنگ این است که بودجه‌های پراکنده فرهنگی را به ساخت کارهای زیرساختی سوق دهند. همچنین دولت محترم و نهادهای عمومی مثل شهرداری تهران، سرمایه‌گذاری‌هایی روی ساخت شهرک‌ها داشته باشند تا ما هم بتوانیم کارهای تاریخی‌ بیشتری داشته باشیم.

احسانی همچنین اظهار کرد: بخشی دیگر از کمبود سریال‌های تاریخی در تلویزیون به امکانات زیرساختی مثل شهرک‌های سینمایی و تلویزیونی و پلاتوها برمی‌گردد که باید به آن رسیدگی شود.

مدیر شبکه یک در ادامه در پاسخ به اینکه اینکه گفته شده بود قرار است شهرک سینمایی جدیدی برای کارهای تلویزیونی ساخته شود، این اتفاق به کجا انجامید؟ اعلام کرد: شخصا اطلاعی از این قضیه ندارم.

او سپس در پاسخ به اینکه سریال تاریخی «معمای شاه» از چه زمان به روی آنتن می‌رود؟ به خبرنگار ایسنا گفت: تاریخ دقیق پخش این سریال هنوز مشخص نشده است اما تا آنجا که اطلاع دارم اواخر تصویربرداری‌ این سریال است و احتمالا از نیمسال دوم سال پخشش را از شبکه یک آغاز کنیم.

احسانی در پایان درباره سریال «پشت بام تهران» کاری از بهرنگ توفیقی و «لیسانسه‌ها»ی سروش صحت گفت:‌ سریال «پشت بام تهران» مدتی است کلید خورده است. همچنین سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت در حال انجام کارهای مقدماتی‌اش است تا به زودی شرایط تولیدش فراهم شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: