انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
نسخه‌ها و منابع قدیمی بسیاری درباره امیر‌المؤمنین (ع) در کتابخانه‌های پاکستان موجود است.
پروفسور افتخار حسین عارف، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو می‌گوید: نسخه‌ها و منابع قدیمی بسیاری درباره امیر‌المؤمنین (ع) در کتابخانه‌های پاکستان موجود است.

به گزارش ایبنا، پروفسور افتخار حسین عارف؛ اندیشمند پاکستانی از وجود نسخه‌های خطی بسیاری درباره امیر‌المؤمنین (ع) در کشور پاکستان خبر داد و گفت: پس از کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، بیشترین مخطوطات فارسی در کتابخانه‌های پاکستان موجود است و از این لحاظ کشور پاکستان غنی است. البته در میان این مخطوطات، منابع و نسخ قدیمی درباره امیر‌المؤمنین (ع) بسیار زیاد است و می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

وی با اشاره به میزان شناخت مردم پاکستان از آثار نویسندگان ایرانی گفت: مردم پاکستان نیز مانند مردم سایر کشورهای دیگر با شخصیت‌هایی مانند فردوسی، حافظ، سعدی و آثارشان آشنایی دارند اما پس از انقلاب اسلامی به دلیل کوتاهی در ترجمه آثار نویسندگان ایرانی، این شناخت کمتر حاصل شده است.

رئیس موسسه فرهنگی اکو ادامه داد: به طور مثال، مردم پاکستان با افرادی مانند سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، شفیعی کدکنی، شهریار، قیصر امین‌پور و ... آشنایی ندارند چون کتاب‌های آن‌ها ترجمه نشده است. متأسفانه ایرانیان در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و لازم است تا تلاش‌های بیشتری در این باره صورت بگیرد.

افتخار حسین عارف در پایان گفت: کتابخانه ملی ایران نیز یکی از کتابخانه‌های بی‌نظیری است که من مشابه آن را در هیچ کجا ندیده‌ام. در این کتابخانه نیز به ادبیات و فرهنگ اهمیت بسیاری داده می‌شود و امیدوارم تعامل بیشتری میان این کتابخانه و کتابخانه‌های پاکستان به وجود بیاید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: