انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش تابناک، محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر گفت: اختصاص بن کتاب به نویسندگان،‌ پژوهشگران و مترجمان امر مثبتی است اما با گرانی کتاب، این قشر به راحتی نمی‌توانند آثاری که می‌خواهند تهیه کنند.

محمدعلی علومی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برای نمایشگاه امسال پیشنهادات ویژه ای دارد.

به گزارش تابناک، محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر گفت: اختصاص بن کتاب به نویسندگان،‌ پژوهشگران و مترجمان امر مثبتی است اما با گرانی کتاب، این قشر به راحتی نمی‌توانند آثاری که می‌خواهند تهیه کنند. در نمایشگاه کتاب باید برای اقشار خاص اجتماع مانند دانشجویان، معلمان، دانش‌آموزان و استادان تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود، چرا که به دلیل کم‌درآمد بودن این بخش از جامعه و از سوی دیگر میزان علاقه‌مندی بالای آنها به مطالعه، دسترسی به کتاب با قیمت‌های فعلی مشکل خواهد بود.


نویسنده «شاهنشاه در کوچه دلگشا» افزود: از سوی دیگر مدیران مدارس با شناسایی دانش‌آموزان با استعداد در زمینه‌های مختلف برای آنها بن کتاب و تخفیف ویژه تهیه کنند. برای شناسایی این افراد باید مدیران مدارس با کمک وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.


نویسنده «وقایع‌نگاری بن ‌لادن» با اشاره به این‌که انتخاب کتاب‌های برگزیده و جایزه بهترین نویسنده، مترجم و کتاب مانند آنچه در جشنواره فیلم برگزار می‌شود به جذابیت نمایشگاه کتاب کمک می‌کند، بیان کرد: جایزه مردمی انتخاب کتاب، نویسنده و مترجم اگرچه کار دشواری خواهد بود اما به استقبال بیشتر مردم از کتاب‌ها موثر خواهد بود.


علومی اظهار کرد: به نظرم باید برای ناشران ضعیفی که مجال بروز نمی‌یابند اما آثار موفقی منتشر می‌کنند، امتیازاتی در نظر گرفته شود تا از ورشکست شدن آنها جلوگیری شود،‌ چرا که در برابر امپراتوری نشرهای بزرگ، هر کتابی چاپ کنند،‌ کمتر دیده می‌شود. همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات‌هایی در هر حوزه برای شناسایی کتابسازها در نظر بگیرد و پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب از عرضه کتاب‌هایی از این دست جلوگیری کند.


علومی که با «عطای پهلوان» در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند، بیان کرد: این کتاب شرح حال و داستان واقعی زندگی یک انسان نمونه است که در دنیایی که با بحران شرافت مواجهیم، نوشتن و انتشار آن برای من باعث افتخار است.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: