انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
یازده نقاش جوان، خلاق و با استعداد که طی یک رقابت مجازی از سوی هیئت داوران و رای مردم انتخاب شده‌اند، برای خلق آثار بهتر حمایت می‌شوند.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرگزاری تسنیم، گالری نقاشی پارس آنلاین، یک رقابت هنری در فضای مجازی بود که با مشارکت انجمن هنرمندان نقاش ایران و بنیاد فیض‌نیا از 25 تیرماه 1394 آغاز شد و فرصتی برای همه نقاشان زیر 35 سال بود تا بتوانند با بارگذاری آثار خود در سایت پارس‌آنلاین در یک رقابت مجازی با رای مردم و هیئت داوران شرکت کنند.

فراخوان این رقابت از 25 تیرماه در دانشگاه هنر، مجلات تخصصی و شبکه‌های اجتماعی اعلام شد و از همه هنرمندان مستعد دعوت شد طی دو هفته آثار خود را برای شرکت در این رقابت ارسال کنند. طی دو هفته بیش از 2500 اثر از 800 هنرمند جوان در سایت پارس‌آنلاین بارگذاری شد و بنا به تصمیم هیئت داوران 80 اثر برای حضور در بخش رقابت مردمی انتخاب شدند. در ‌‌نهایت 6 هنرمند بر اساس رای مردم و 6 هنرمند از سوی هیئت داوران به عنوان برگزیدگان این رقابت انتخاب شدند.

داوران این مسابقه هنری علی ذاکری، هنرمند و عضو هیئت امنای انجمن هنرمندان نقاش ایران، سعید روانبخش، هنرمند و مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری چارسو، بهنام کامرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و جمال عرب‌زاده، مدیر گروه نقاشی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بودند. داوری آثار توسط داوران بر اساس تکنیک، ایده خلاقانه و اجرای موفق انجام شد و در ‌‌نهایت، سمیرا قمری منظر از سوی مردم و مقداد لرپور از سوی داوران به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب و معرفی شدند.

سعید روانبخش، عضو هیئت داوران و مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری چارسو، درباره این رقابت می‌گوید: «در این رقابت مجازی، به دو هنرمند جوان برگزیده از سوی مردم و هیئت داوران، فرصت سفر مطالعاتی به ایتالیا و بازدید از بینال ونیز داده می‌شود و 9 برگزیده دیگر از سوی شرکت پارس‌آنلاین برای حضور در یک دوره توسعه قابلیت‌های هنری حمایت خواهند شد. در ضمن 28 اثر برگزیده که در معرض داوری مردم قرار گرفتند و در گالری مجازی پارس‌آنلاین به نمایش درآمدند به‌زودی در یکی از گالری‌های تهران به نمایش گذاشته خواهند شد».

یکی از اقدامات انجام شده برای تشویق این هنرمندان جوان، نمایش آثار آن‌ها روی بیلبوردهای 15 شهر ایران است که از دوم تا بیست‌و‌پنجم شهریور نمایش درآمده‌اند.

«بعد از ایده خوب شهرداری تهران برای نمایش آثار هنری روی بیلبوردهای شهر و آرامشی که «نگارخانه‌ای در شهر» در فضای شهرتهران ایجاد کرد، تصمیم گرفتیم به عنوان بخشی از جامعه از این حرکت حمایت کنیم و آثار منتخب گالری نقاشی مجازی پارس‌آنلاینکه متعلق به هنرمندان جوان و معاصر بود را در شهر به نمایش بگذاریم.» این را رضا فاتح، مدیرعامل شرکت پارس‌آنلاین درباره هدف از نمایش آثار هنری برگزیده روی بیلبوردهای این شرکت می‌گوید.

فاتح معتقد است: «شرکت‌های تجاری علاوه بر ارائه کالا یا خدمات مناسب در مقابل جامعه خود نیز مسئولیت دارند و برای بهبود زندگی مردم باید کاری انجام دهند. پارس‌آنلاین سعی دارد در قالب این پروژه به هنرمندان جوان و مستعد کمک کند تا در کار خود پیشرفت کنند و شرایط معرفی و حضور آن‌ها را در گالری‌های مهم ایران و جهان فراهم کند».

او ادامه می‌دهد: «کمپین حمایت از هنرمندان جوان به برگزاری این رقابت برای نقاشان جوان ختم نمی‌شود و پارس‌آنلاین، با هدف تاثیرگذاری در زندگی مردم و ایجاد فضای بهتر برای زندگی، در آینده از دیگر هنرمندان جوان در دیگر شاخه‌های هنری نیز حمایت خواهد کرد و به‌زودی پروژه‌ای در حوزه هنر عکاسی، موسیقی و... نیز اجرا خواهد شد».

گالری نقاشی پارس آنلاین فرصت خوبی برای هنرمندان جوان و مستعد ایرانی است تا بتوانند با کمک بنیاد فیض‌نیا و انجمن هنرمندان نقاش با شبکه بین‌المللی هنر آشنا شوند و با کسب تجربیات بیشتر آثار خلاقانه‌تری بیافرینند.

درباره کمپین حمایت از هنرمندان جوان
گالری نقاشی پارس‌آنلاین، بخشی از پروژه مسئولیت اجتماعی شرکت پارس‌آنلاین است که در تابستان 1394 با هدف حمایت از هنرمندان جوان و کمک به پرورش استعداد آن‌ها آغاز شده است. کمپین حمایت از هنرمندان جوان در راستای یکی از ارزش‌های سازمانی پارس‌آنلاین یعنی بهبود زندگی مردم شکل گرفته است و تلاش دارد فرصتی برای پرورش و کشف استعدادهای جوان در حیطه هنرهای مختلف باشد. برای اطلاع از جزییات بیشتر می‌توانید به سایت www. parsonline. com/gallery مراجعه کنید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: