انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
دبیر بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان گفت: زمانی که اقتصادهنر تمام حوزه‌های هنر را قبضه می‌کند علاوه بر تاثیر مثبتی که بدون شک می‌تواند بر این حوزه بگذارد، همزمان احتمال به بیراهه بردن آثار را نیز در پی دارد.


 به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضوان صادق‌زاده گفت: در سال‌های اخیر فروش و حراج‌های آثار هنری در مسیر و سمت و سوی آثار هنری جوانان موثر بوده است. زمانی که اقتصادهنر تمام حوزه‌های هنر را قبضه می‌کند علاوه بر تاثیر مثبتی که بدون شک می‌تواند بر این حوزه بگذارد، همزمان احتمال به بیراهه بردن آثار را نیز در پی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت خلاقیت و نوآوری در هنر جوانان افزود: اقتصاد هنر و فروش آثار هنری اهمیت دارد اما در مواردی که متاسفانه امروز بیشتر دیده می‌شود تمرکز و توجه اصلی بر اقتصاد هنر خلاقیت و نوآوری را در آثار هنری جوانان کمرنگ و تهدید می‌کند. بنابراین رویدادهایی مانند جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان که رویکرد آموزشی و کارگاهی دارد می‌تواند فرصتی برای نمایش نوآوری وخلاقیت جوانان باشد.

صادق‌زاده ادامه داد: در این دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان تعداد دانشجویان فعال هنر افزایش چشمگیری دارد که می‌تواند بیانگر امید به قوت گرفتن بخش ساختاری و زیربنایی هنر باشد.

بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در رشته‌های نقاشی، طراحی، نگارگری (نگارگری گل و مرغ، تذهیب)، ارتباط تصویری (پوس‌تر)، عکاسی، کاریکاتور (کارتون، چهره)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق) و حجم (آهن، گچ، گل و سفال) برای جوانان 15 تا 24 سال از 16 شهریورماه در نیشابور برگزار می‌شود.

بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیمه در دانشگاه هنر نیشابور برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: