انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این دانشگاه، از معدود واحدهای آموزش عالی بدون صندلی خالی است که همه ظرفیت آن تکمیل می شود.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایرنا، مسعود شفیعی روز یکشنبه در آئین آغاز بکار بیست و سومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان فنی کشور افزود: بسیاری از دانشگاهها به مرور زمان شعبه های خود را کم می کنند اما دانشگاه فنی و حرفه ای بدلیل استقبال زیاد دانشجویان و نیاز جامعه به دانش آموختگان آن همچنان با تقاضای بالا مواجه است.
وی با بیان اینکه این دانشگاه تنها دانشگاهی است که با وجود مشکلات، امسال افزایش شهریه نداشت اظهار کرد: ما همواره تلاش کردیم شهریه دانشکده های فنی را پایین نگه داریم تا دانشجویان بهتری جذب شوند.
وی با تاکید بر اینکه رشته های مقطع کاردانی در این دانشگاه با قوت حفظ می شود تصریح کرد: اما رشته های مقطع کارشناسی را نیز پیگیری می کنیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: رشته های مقطع کارشناسی این دانشگاه با سایر دانشگاهها تفاوت دارد و مبتنی بر کسب مهارت است بطوریکه ما تکنیسین چهار ساله تربیت می کنیم.
شفیعی دانشگاه فنی و حرفه ای را یکی از معدود دانشگاههای کارآفرین کشور خواند و افزود: کارآفرینی درمجموعه نظام نوآوری قرار دارد که آموزش و تحقیق را کنار هم می بیند و شامل تبدیل ایده به محصول است.
وی این مرکز آموزش عالی را یک دانشگاه بزرگ با 200 هزار دانشجو، 770 مرکز، 90 رشته کاردانی، 35 رشته کارشناسی ناپیوسته و هفت رشته کارشناسی پیوسته عنوان و اظهار کرد: دانشکده های فنی کشور باید مهارت ورزی را حفظ کرده و از طرفی فناوریهای جدید را بکار گیرند.
وی با بیان اینکه دانش آموختگان برخی از رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای تا 90 درصد ، فرصت شغلی می یابند گفت: این معنای واقعی دانشگاه کارآفرین است.
شفیعی همچنین با اشاره به کاهش درصد دانشجویان مقطع کاردانی در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از سال 84 تا کنون تصریح کرد: مدرک گرایی نیز دامنگیر دانشجویان فنی شده اما آنها باید بدانند که اگر مهارت آموزی را از دست بدهند، وضع آنها از دانشجویان سایر دانشگاهها بدتر می شود.
وی همچنین از بررسی طرحی برای دوره خدمت سربازی دانش آموختگان دانشکده های فنی خبر داد و افزود: در این طرح موضوعاتی مانند تکنیسین سرباز و تاخیر پنج ساله برای یافتن شغل در صنعت مطرح شده است.
وی با اشاره به افزایش بودجه این دانشگاه اظهار کرد: پارسال ما حدود 45 میلیارد تومان بودجه بیشتری نسبت به سایر دانشگاهها دریافت کردیم.
وی به برگزاری دوره های مشترک آموزشی این دانشگاه با دانشگاههای آلمان، کردستان عراق و افغانستان اشاره و اضافه کرد: با اتفاقاتی که در عرصه روابط بین المللی ایران بوجود آمده باید برای آینده آماده باشیم و بدانیم که چه می خواهیم انجام دهیم.
شفیعی همچنین از دیدگاه موجود نسبت به دانش آموزان هنرستان ها انتقاد کرد و گفت: آنها نسبت به سایر دانش آموزان در سطح پایین تری قرار ندارند بلکه متفاوت با دیگران هستند.
بیست و سومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور روز یکشنبه در دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، بیش از 320 دانشجوی دانشکده های فنی سراسر کشور در این جشنواره به مدت سه روز در سه بخش اصلی قرآنی شفاهی، قرآنی کتبی و ادبی هنری به رقابت می پردازند.
در این آئین از سجاد مهرابی، دانشجوی تکنولوژی الکترونیک دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان که موفق به کسب مدال نقره مسابقات بین المللی آکو اترونیک در برزیل شده بود، تجلیل شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: