انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
تابستان 2015 در حالی رو به پایان است که یکی از بزرگترین رکوردها را در طول تاریخ در زمینه درآمد کل ثبت کرده است اما در این میان فیلم‌های پرهزینه‌ای نیز اکران شد که زیان‌های میلیون دلاری را برای استودیوهای فیلمسازی به ارمغان آورد.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسکانیوز، گیشه تابستانی سینمای جهان که امسال شاهد نمایش موفق فیلم‌هایی نظیر «دنیای ژوراسیک»، «سریع و خشن7» و انیمیشن «مینیون‌ها» بود، ناکام‌های بزرگی را نیز به خود دید.

سرزمین فردا
سرزمین فردا
از مهمترین ناکامان گیشه تابستانی می‌توان به فیلم «سرزمین فردا» محصول کمپانی دیزنی اشاره کرد که با بودجه 190 میلیون دلاری تنها 208 میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت و انتظار می‌رود کمپانی دیزنی چیزی بین 120 تا 150 میلیون دلار در ساخت این فیلم که «جرج کلونی» نقش اول آن را برعهده داشته است زیان کند.
البته کمپانی دیزنی به کمک فروش 1/4 میلیارد دلاری «انتقام جویان: عصر اولترون» و همچنین 703 میلیون دلاری انیمیشن «Inside Out» و چندین فیلم دیگر که هنوز در اکران جهانی هستند زیان خود را تا حد زیادی جبران کرده است.

چهار شگفت انگیز
چهار شگفت انگیز

فیلم «چهار شگفت انگیز» محصول کمپانی فاکس از تاریخ هفتم اوت اکران خود را آغاز کرد و انتظار می‌رفت بتواند فروش خوبی را در گیشه تجربه کند،‌اما این فیلم که با هزینه 125 میلیون دلار ساخته شده است کمی بیشتر از 146 میلیون دلار فروخته و تاکنون ضرر 80 تا 100 میلیون دلاری را برای کمپانی سازنده به همراه داشته است.
چهار شگفت انگیز
باید منتظر ماند و دید با توجه به عملکرد ضعیف «چهار شگفت انگیز» کمپانی فاکس دنباله این فیلم را که برای اکران در 9 ژوئن 2017 برنامه‌ریزی کرده خواهد ساخت یا خیر.

پیکسلز
پیکسلز
کمپانی سونی که امسال عملکرد خیلی موفقی نداشته است نیز فیلم کمدی اکشن و علمی تخیلی «پیکسلز» را در تابستان به سینما آورد و با بودجه 88 میلیون دلاری فیلم تاکنون 1860 میلیون دلار فروخته است و بنابر اعلام متخصصان چیزی حدود 75 میلیون دلار ضرر کرده است اما امیدوار است با آغاز اکران این فیلم در چین‌، بزرگترین بازار فروش سینمای جهان پس از هالیوود‌، این ضرر و زیان را جبران کند.
«مردی از u.n.c.l.e» ازمحصولات کمپانی برادران وارنر را می‌توان یکی دیگر از ناگامان گیشه تابستانی محسوب کرد. این فیلم که از تاریخ 14 اوت اکران شد و هزینه ساخت 75 میلیون دلاری را برای برادران «وارنر» در برداشته است، تاکنون 72 میلیون دلار و کمتر از بودجه ساختش فروش داشته است و ضرر 80 میلیون دلاری را برای سازندگان به ارمغان آورده است.

مردی از
مردی از u.n.c.l.e
کمپانی برادران «وارنر» در مجموع تابستان خوبی را در عرصه فروش نداشت و فیلم‌های «تعقیب داغ» ،«دوستان» و «مایک جادویی» نیز عملکرد مورد انتظار را نداشتند و تنها دو فیلم «سن آندرس» (470 میلیون دلار) و «مکس دیوانه: جاده خشم» (374میلیون دلار) به فروش نسبتا خوبی دست یافتند.
فیلم «مردی از U.N.C.L.E که براساس یک سریال تلویزیونی کلاسیک ساخته شده است هنوز در چند بازار عمده اروپایی اکران نشده است.

آلوها
آلوها
فیلم «آلوها» با بازی «بردلی کوپر» و «اما استون» با هزینه ساخت 37 میلیون دلاری تاکنون به فروش کمی بیش تر از 26 میلیون دلار دست یافته است و متخصصان از ضرر 65 تا 75 میلیون دلاری این محصول مشترک کمپانی سونی و فاکس خبر می‌دهند. البته نباید تصمیم کمپانی فاکس (که مسئولیت توزیع فیلم را نیز برعهده داشته است) مبنی بر محدود کردن بازارهای خارجی نمایش این فیلم را در شکست تجاری این فیلم نادیده گرفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: