انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
در آستانه‌ برگزاری مراسم پرشکوه اعتکاف، نخستین رمان در موضوع اعتکاف با عنوان «فرصتی دوباره» به همت انتشارات جامعة المصطفی العالمیه منتشر شد.
در آستانه‌ برگزاری مراسم پرشکوه اعتکاف، نخستین رمان در موضوع اعتکاف با عنوان «فرصتی دوباره» به همت انتشارات جامعة المصطفی العالمیه منتشر شد.

به گزارش ایبنا از قم، در آستانه‌ برگزاری اعتکاف رجبیه، نخستین رمان در موضوع اعتکاف با عنوان «فرصتی دوباره»، به منظور تشویق جوانان به معنویت و بهره‌مندی از مراسم باشکوه اعتکاف به همت انتشارات جامعة المصطفی العالمیه انتشار یافت.

کتاب حاضر که داستانی از محله‌های شهر مقدس قم را به تصویر کشیده است؛ در دو بخش اصلی ضمن ارائه داستانی از زندگی یک زوج موفق با محوریت مسجد محله (مسجد النبی) به معرفی عناصر اصلی رمان می‌پردازد و در ادامه برنامه‌های فرهنگی یک مسجد موفق را به‌خوبی تشریح می‎کند.

یکی از قوی‌ترین مؤلفه‌های این اثر را می‌توان در ارائه پیام‌های معنوی و نکات اخلاقی و رفتاری برای زندگی اجتماعی جوانان به صورت‌های مختلف عنوان کرد.

بخش دوم این رمان اختصاص به زمانی دارد که عناصر اصلی داستان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند. در این تصویری کشی، آقایان معتکف در «مسجد اعظم» قم و خانم‌های معتکف در «مسجد جامع» همین شهر حضور می‌یابند.

در ادامه این بخش از رمان با اشاره به مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های معنوی و احکام شرعی اعتکاف تبیین می شود و نکات سودمندی از یک زندگی سالم و معنوی را در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

ناشر کتاب، در بخشی از مقدمه‌ خود با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری آورده است: «از دیگر سو در حالی‌که رهبر اندیشمند کشورمان که خود در حوزه‌ هنر و بخصوص رمان صاحب نظر است، یکی از راه‌های صدور انقلاب را نشر رمان و داستان و نیز تبیین خاطرات دفاع مقدس قلمداد می‌کند، پس چرا نباید قلم به‌دست گرفت و با نگارش رمان که انصافا تأثیرگذارترین هنر در میان تمامی ملت‌ها و فرهنگ‌هاست، راه صدور انقلاب شکوهمند اسلامی را به دیگر کشورها و ملت‌ها هموار کرد؟»

جامعة المصطفی با هدف نشر معارف ناب اسلامی در گستره جهانی، مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی را تأسیس کرده و افتخار دارد که همواره به دنبال پاسخگویی به منویات و فراخوان رهبر فرزانه‌ انقلاب است؛ امید است با چاپ این اثر هنری در رهگذر انتشار رمان‌های دینی، زمینه‌ هرچه بیشتر برای آشنایی جوانان برومند ایران اسلامی با فرهنگ و معارف ناب اسلام و انقلاب اسلامی فراهم‌ شود.

کتاب «فرصتی دوباره» در 565 صفحه، قطع رقعی و جلد شومیز از سوی انتشارات جامعة المصطفی العالمیه در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: