انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
مصطفی جمشیدی از تالیف دومین مجلد از رمان «وقایع نگاری یک زندیق» خبر داد.


به گزارش تابناک فرهنگی، مصطفی جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف دومین مجلد از رمان «وقایع‌نگاری یک زندیق» خبر داد و گفت: نخستین مجلد از این رمان که موضوعش درباره وقایع ورود متفقین به ایران است، پس از چاپ مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت و به همین خاطر من نیز ایده نگارش دومین جلد از آن را با عنوان «سال‌های قرار» عملی کردم.

جمشیدی ادامه داد: داستان جلد نخست به سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و مشکلان و مصائب مردم در آن سال‌ها اشاره داشت و اما  قصه جلد دوم رمان در یک پادگان نظامی ارتش شاهنشاهی سابق می‌گذرد و قهرمان ما نیز سربازی است که در این پادگان بیگاری می‌‌کشد و البته در این میان متلاشی شدن ارتش پس از حمله متفقین نیز به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: وقتی جلد نخست این رمان را نوشتم و منتشر شد، دیدم که به ناگاه انگار اقبال به این مقطع تاریخی دوباره گل انداخته است. مثلا در همان دوران دیدم که فیلم نامه و اثر سینمایی عظیمی با استناد به این مقطع تاریخی توسط کارگردانی مشهور در دست ساخت قرار گرفت. البته مدعی نیستم که او از رمان من اقتباس کرده اما ایده رمان من به صورت پنهان تبدیل به فیلم شد بدون آنکه حقوق مولف رعایت شود. من هم در واقع برای انتقام گرفتن از این رویه، این داستان را ادامه دادم و به نظرم پتانسل ادامه دادن آن نیز بود.

جمشیدی تصریح کرد: متاسفم که این جمله را می‌گویم اما اینکه نویسنده‌ای در ایران اثری خلق کند و به راحتی بتوان ایده آن را برداشت و بر اساسش فیلم ساخت بی‌آنکه صدایش را بتواند به جایی برساند، نشان دهنده شرایط نامساعد این قشر و صنف است.

وی درباره انتشار این اثر نیز گفت: این رمان برپایه تفاهمی که صورت پذیرفته قرار است «سال‌های قرار» از سوی انتشارات علمی‌و فرهنگی منتشر شود و جلد نخست آن نیز در صورت تجدید چاپ، توسط این ناشر منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: