انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
عراق،فلسطین،کرواسی و قزاقستان فیلم‌های منتخب خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار سال 2016 معرفی کردند.
به گزارش تابناک فرهنگی وزارت فرهنگ فلسطین، فیلم مستند «18 تعقیبی» به کارگردانی «عامر الشوملی» فلسطینی و «الکندی پل کاون» برای حضور در بخش فیلم‌های خارجی هشتادو هشتمین دوره اسکار در سال 2016 انتخاب کرد.

این فیلم که برای نخستین بار در سپتامبر گذشته در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد،روایت سختی‌هایی است که بر مردم فلسطین در پی انتفاضه اول در سال 1987 رخ داده است.

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» جدیدترین اثر «شوکت امين کورکی» کارگردان کُرد عراقی و به تهیه‌کنندگی «ممد اکتاش» که با فیلمبرداری سینماگر ایرانی «سالم صلواتی» و با همکاری تعدادی از عوامل سینمای ايران، آلمان و اقلیم کردستان عراق آماده شده است از طرف کمیته فرهنگی وزارت فرهنگ و هنر عراق و همچنین وزیر فرهنگ این کشور، برای معرفی به هشتاد و هشتمین دوره مراسم جوایز سینمایی آکادمی اسکار  برگزیده شد.

سینمای کرواسی با فیلم «خورشید بالا» به کارگردانی«دالیبور ماتانیک»در بخش فیلم‌های خارجی جوایز سینمایی اسکار، شانس خود را آزمایش می‌کند.

فیلم «خورشید بالا» که امسال اولین نمایشش را در جشنواره کن تجربه کرد، در بخش نوعی نگاه موفق به کسب جایزه هیات داوران شد.

این فیلم روایتگر سه داستان عاشقانه در دهه مختلف و در دو روستای مجاور در منطقه بالکان است.

قزاقستان نیز با فیلم «غریبه» ساخته «یرمک تورسانوف» را برای این رویداد معتبر برگزیده است.

فیلم «غریبه» که اولین نمایش جهانی خود را در ماه سپتامبر و در جریان جشنواره فیلم تورنتو تجربه می‌کند‌، سومین ساخته «تورسانوف» است که به عنوان نماینده اسکار این کشور انتخاب می‌شود، پیش از این دو فیلم «کلین»(2009) و «پیرمرد»(2012) از ساخته‌های این کارگردان نماینده اسکار قزاقستان بوده‌اند.

تمامی فیلم‌های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی جوایز اسکار باید بین تاریخ اول اکتبر 2014 تا سی‌ام سپتامبر 2015 در کشورهای مبدا اکران شده باشند.

پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی اسکار 2016 روز 14 ژانویه سال آینده معرفی می‌شوند و مراسم اعطای جوایز نیز روز 28 فوریه درلس‌آنجلس برگزار خواهد شد. 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: