انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
کتاب «فرهنگ ایثار و مقاومت» حاوی دست‌نوشته‌های مردم در قالب‌های شعر، مقاله، داستان و دل‌نوشته است که در ۳۰۰ صفحه، در قطع وزیری و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است. داوران ۸۰۰ یادداشت مردمی را از میان متن‌های دریافت شده با هدف تکراری نبودن متن‌ها و در بر داشتن مفاهیمی که برای همه دنیا قابل درک باشد، برای ترجمه انتخاب کردند.
نخستین کتاب مردمی جهان به قلم اسدالله امرایی

بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران شاهد رونمایی از نخستین کتاب مردمی جهان با عنوان «فرهنگ ایثار و مقاومت» خواهد بود.


نخستین کتاب مردمی جهان به قلم اسدالله امرایی

به گزارش تابناک ایرج گلشنی، رئیس خانه فرهنگ وایثار و مقاومت اعلام کرد: در روزهای برگزاری نمایشگاه امسال از این اثر رونمایی می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: کتاب «فرهنگ ایثار و مقاومت» حاوی دست‌نوشته‌های مردم در قالب‌های شعر، مقاله، داستان و دل‌نوشته است که در ۳۰۰ صفحه، در قطع وزیری و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است. داوران ۸۰۰ یادداشت مردمی را از میان متن‌های دریافت شده با هدف تکراری نبودن متن‌ها و در بر داشتن مفاهیمی که برای همه دنیا قابل درک باشد، برای ترجمه انتخاب کردند. ترجمه این آثار با اسد‌الله امرایی بوده و ترجمه هر اثر، به همراه تصاویر نویسنده در مقابل آن متن در کتاب آمده است.


نخستین کتاب مردمی جهان به قلم اسدالله امرایی


گلشنی با بیان این‌که غرفه «خانه فرهنگ ایثار و مقاومت» برای دومین بار در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپا می‌شود، افزود: در این دوره، جلد دیگری از کتاب «فرهنگ ایثار و مقاومت» به قلم مردم نوشته خواهد شد.


رئیس خانه فرهنگ ایثار و مقاومت بیان کرد: آثار حجمی هم برای موضوع فرهنگ ایثار و مقاومت به دبیرخانه ارسال شده است و محتوای آثار نوشته شده در کارگرو‌های مختلف «مقاله و داستان» به ریاست راضیه تجار، «هنرهای تجسمی» به ریاست غلامرضا راه‌پیما، «شعر» به ریاست عباس براتی‌پور و «جامعه‌شناسی آثار» به ریاست غلامرضا یاوندعباسی بررسی شد اما تصویر آثار تجسمی در این کتاب منتشر نمی‌شود.

گلشنی با اشاره به برپایی غرفه «خانه فرهنگ ایثار و مقاومت» در نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن کریم و نمایشگاه مطبوعات سال گذشته (۱۳۹۳ )گفت: آثار قلمی این دو نمایشگاه هم در مجلد جداگانه‌ای به چاپ می‌رسد و رونمایی می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • گلشنئ
  • IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
0
سلام. بنده گفته ام كتاب مردمي به قلم امرايي؟ يا بنده گفتم آثار تجسمي چاپ نمي شوند؟
به هرحال براي انعكاس خبرهاي ايثار تشكر ميكنم.