انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
چهل و دومین دوره جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در بخش آثار دانشجویی برندگان خود را شناخت.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، برندگان اسکار دانشجویی 2015 در نهایت از میان رکورد 1686 فیلم از 282 کالج و دانشگاه داخلی و 93 دانشگاه بین‌المللی انتخاب شدند و قرار است مراسم اعطای جوایز آن‌ نیز روز هفدهم سپتامبر طی مراسمی در سالن آکادمی در «بورلی هیلز» برگزار شود.

فهرست برندگان این رویداد سینمایی که از میان 33 فیلم فینالیست و توسط اعضای آکادمی انتخاب شدند از این قرار است:

در بخش بهترین فیلم «آلترناتیو» فیلم «Chairoscuro» به کارگردانی «دنیل دروموند» از دانشگاه «چپمن» و «زو» به کارگردانی «چیون لی» از دانشگاه هنرهای بصری نیویورک موفق به کسب جایزه شدند.

در بخش بهترین انیمیشن فیلم‌های «SOAR» به کارگردانی «آلیس زو» ، «دل به دریا زدن» به کارگردانی «نیکلاس مانفردی» و «الیزابت کو-هرارو» و «شیئی در استراحت» به کارگردانی «ست بایدن» به عنوان برندگان نهایی انتخاب شدند.

در بخش بهترین آثار مستند نیز «من با قاتل خانواده‌ام ازدواج کردم» به کارگردانی «امیلی کاسی» ، «نگاه به ستاره‌ها» به کارگردانی «الکساندر پرالتا» و «Boxeadora» به کارگردانی «مگ اسمیکر» جوایز اصلی را دریافت خواهند کرد و در شاخه آثار روایی نیز «یک روز» ساخته «هنری هیوز»، «نهان» به کارگردانی «بنت لستر» و «این طرف بالا» به کارگردانی «جرمی کلوئی» منتخب شدند.

جوایز بهترین فیلم خارجی چهل و دومین دوره جوایز اسکار دانشجویی نیز به دو فیلم «همه چیز خوب خواهد شد» به کارگردانی «پاتریک ولراث» (اتریش) و «وفاداری» از «ایکر کاتاک» (آلمان) رسید.

جوایز اسکار دانشجویی که از سال 1972 و با هدف تشویق فیلمسازی در سطح دانشگاهی آغاز به کار کرد و از شاخص‌ترین سینماگرانی که از طریق وارد عرصه سینما شدند می‌توان به «پیتر داکتر»، «جان لستر»، «اسپایک لی» و «رابرت زمکیس» اشاره کرد.

برندگان پیشین جوایز اسکار دانشجویی تاکنون در مراسم اصلی اسکار 47 بار نامزد کسب جایزه شده‌اند و هشت بار نیز برنده این جایزه معتبر سینمایی بوده‌اند. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: