انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
امیرمسعود شهرام‌نیا گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران تعداد زیادی از ناشران خارجی حاضر خواهند شد، که این اتفاق در نمایشگاه نقطه عطفی برای ارتباط نویسندگان ایرانی با ناشران است.

قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب، بخش بین‌الملل بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب را پر رونق‌تر از دوره‌های گذشته خواند و گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران تعداد زیادی از ناشران خارجی حاضر خواهند شد، که این اتفاق در نمایشگاه نقطه عطفی برای ارتباط نویسندگان ایرانی با ناشران است.


به گزارش تابناک، امیرمسعود شهرام‌نیا گفت: بخش بین‌الملل در این دوره از نمایشگاه رونق بیشتری خواهد داشت و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. ناشران بیشتری حضور دارند و نیز تعداد بیشتر مهمانان خارجی که تاکنون برای حضور در این نمایشگاه اقدام کرده‌اند با سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری دارد.

بخش بین الملل نمایشگاه امسال پر رونق تر از همیشه


وی با بیان اینکه همه چیز برای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در حال آماده شدن است، ادامه داد: در این نمایشگاه شاهد حضور وزیر فرهنگ 3 کشور، روسای 5 نمایشگاه بین‌المللی و نویسندگان خارجی و شخصیت‌های برجسته بین‌المللی خواهیم بود.


شهرام نیا معتقد است: خوشبختانه بازار کتاب از شرایط آرامی برخوردار شده و ناشران یک سالی است که در یک فضای آرام درحال فعالیت‌اند. بار دیگر پس از سه سال، حمایت‌های دولتی از بخش بین‌الملل نمایشگاه محقق شد این در حالی است که در سال‌های قبل این حمایت نزدیک به صفر بود. امسال با کمک دانشگاه‌ها و یارانه‌های ارزی و ریالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد تا در بخش کتاب‌های خارجی مورد استفاده قرار گیرد و به غنای آثار دانشگاهی و افزایش خرید کتاب‌های خارجی کمک کند.


قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب درباره خدمات رفاهی نمایشگاه نیز تهران گفت: مصلی برای برگزاری نمایشگاه ایجاد نشده و زیرساخت‌های لازم را برای این کار ندارد. بنابراین از خدمات رفاهی مناسبی برخوردار نیست. ما کوشیده‌ایم تا تدارک بیشتری برای بازدیدکنندگان ببینیم و بخش کوچکی از نمایشگاه در رواق شرقی مسقف کردیم و صحن در اختیار ما قرار گرفت، امیدواریم بیش از گذشته رفاه بازدیدکنندگان را تامین کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که حضور ناشران و شخصیت‌های بین‌المللی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تا چه اندازه در ایجاد پل ارتباطی با نویسندگان ایرانی موثر خواهد بود؟ گفت: امسال فضایی در سالن کشورها و بازار جهانی کتاب به نام تالار گفت‌وگو ایجاد کردیم وهمه مهمانان خارجی که به ایران می‌آیند تنها به عنوان یک ضیافت در نمایشگاه حاضر نخواهند شد بلکه حضور موثر داشته باشند و در تالار گفت‌وگو به اجرای جلسات متعددی با شخصیت‌های ایرانی و نقد و گفت‌وگو خواهند پرداخت. با توجه به اینکه شعار و رسالت این دوره از نمایشگاه گفت‌وگو با جهان است بیشتر محور گفت‌وگوهای بین‌المللی این تالار است.


شهرام‌نیا تصریح کرد: همچنین سخنرانان بزرگ و سرشناس از کشور‌های مختلف و کشور مهمان، عمان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. مهمانانی از آژانس جهانی کپی رایت، کشورهای ایتالیا، فرانسه، روسیه، تاجیکستان، حاشیه خلیج فارس و عربستان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. این نمایشگاه نقطه عطفی برای آغاز ارتباط میان نویسندگان ایرانی با ناشران خارجی است و امیدواریم علاوه بر کارکردی‌هایی که دارد بتواند چنین پلی را ایجاد کند.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهرات از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار "خواندن، گفت‌وگو با جهان" برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: