انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
درنمایشگاه کتاب تهران ایجاد تالارهای گفت و گو و همچنین تبادل نظر صاحبان اندیشه و قلم پیش بینی شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که کمیت شمار کتاب های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال مطلوب است اما به کیفیت آثار نیز بیشتر توجه شده گفت که این نمایشگاه بین المللی یک باشگاه فرهنگی بزرگ برای همه اندیشمندان و صاحبان قلم است.

به گزارش ایرنا، علی جنتی روز پنجشنبه درحاشیه جشنواره ملی خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از شانزدهم اردیبهشت ماه به مدت 10 روز گشایش خواهد یافت.

وی یادآورشد: درنمایشگاه کتاب تهران ایجاد تالارهای گفت و گو و همچنین تبادل نظر صاحبان اندیشه و قلم پیش بینی شده است.

جنتی اضافه کرد: جشنواره ملی خلیج فارس که سالانه در استان های ساحلی حوزه خلیج فارس برگزار می شود، فرصت بسیار مغتنمی برای جمع آوری طرح های پژوهشی و علمی و تقدیر از اساتید و پژوهشگران فعال در این عرصه است.

وی گفت: اسناد ، کتاب ها و نقشه های مرتبط با خلیج فارس باید جمع آوری و در استان های ساحلی مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پارسال در جشنواره ملی خلیج فارس در هرمزگان پیشنهاد بنیاد ملی خلیج فارس با همکاری هر سه استان ساحلی این آبراه شامل بوشهر، خوزستان و هرمزگان مطرح شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی بنیاد ملی خلیج فارس می توان فعالیت حوزه های فناوری و علمی مرتبط با این آبراه بین المللی را به عنوان میراثی ماندگار در آن تجمیع و نگه داری کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه اندازی بنیاد ملی خلیج فارس می تواند فعالیت های نیروگاه هسته ای بوشهر و پارس جنوبی که مرتبط با حوزه خلیج فارس و همچنین از افتخارات جهانی استان بوشهر است را به عنوان آثار ماندگار در خودش نگهداری کند.

افزون بر سخنرانی در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ، افتتاح نمایشگاه فرهنگ و تاریخ خلیج فارس و بازدید از جشنواره غذاهای محلی خلیج فارس نیز از برنامه های سفر یک روزه علی جنتی به بوشهر است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: