انتشار: ۱۱:۵۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۴
کارگردان مستند «من می‌خوام شاه بشم» گفت:تمام صحنه‌های این فیلم، واقعی است و نتیجه تلاش شخص من و گروهم است که خیلی کمک کردند تا کار بهتر پیش برود.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا هدی گنجی در آستانه‌ی اکران عمومی این فیلم در گروه «هنر و تجربه» گفت: این مستند محصول تحقیق گسترده‌ای بود که در ایران انجام شد تا به واسطه‌ی آن بتوانیم، آدم‌هایی را پیدا کنیم که معمولی هستند ولی به نوعی نسبت به بقیه آدم‌ها زندگی متفاوتی دارند! این آدم‌ها "سلبرتی" (مشهور) نیستند ولی سبک زندگی و نوع تفکرشان، آن‌ها را از بقیه آدم‌ها متمایز می‌کند.

او ادامه داد: برای ما خیلی اهمیت داشت که شخصی را که پیدا می‌کنیم به اصلاح "سوشال رایزر" باشد، یعنی از طبقات پایین اجتماع شروع کرده باشد و بعد پیشرفت‌های خیلی خوبی بکند، برای من اینگونه افراد بیشترین جذایبت را داشتند.

این کارگردان گفت: ما تحقیق بر روی این افراد را در تمام ایران شروع کردیم و بعد از پیدا کردن حدود 600 نفر، با بررسی و غربال کردن آن‌ها زیر نظر تهیه‌کننده، خانم سحر رضوی به همین شخص، آقای عباس برزگر در شیراز رسیدیم.

کارگردان مستند «من می‌خوام شاه بشم» با اشاره به فیلمنامه‌ی این مستند گفت: این فیلم تمام صحنه‌هایش واقعی است و نتیجه تلاش شخص من و گروهم است که خیلی کمک کردند تا کار بهتر پیش رود.

گنجی تصریح کرد: امروزه دیگر مخاطب باهوش متوجه مستند بودن فیلم‌ها می‌شود و هر قدر که کارگردان بخواهد بازسازی و یا کار تقلبی انجام دهد، مخاطبی که امروزه در معرض فیلم‌های خوب دنیا قرار دارد، خواهد فهمید که فیلم، مستند است یا جعلی.

او با اشاره به جایگاه فیلم مستند در سینمای ایران گفت: ما سال‌هاست که داریم فیلم مستند می‌سازیم و خیلی کم پیش می‌آید که این مستندها عرضه‌ی عمومی شوند؛ مگر در جشنواره‌های ایرانی یا خارجی و یا به ندرت که در تلویزیون اکران می‌شوند.

این مستندساز همچنین در رابطه با وضعیت گروه سینمایی «هنر و تجربه» تصریح کرد: اکران در «هنر و تجربه» فرصت بسیار مغتنمی است و با توجه به آمارهایی که از اشغال صندلی در اکران‌های «هنر و تجربه» برای این فیلم‌ها داده می‌شود، به نظر می‌رسد که این سینما مخاطب‌های خاص خودش را پیدا کرده است.

او ادامه داد: این نوع اکران «هنر و تجربه» که به اصطلاح به آن اکران گردشی می‌گویند که یک فیلم در عرض یک روز، در چند سانس پشت هم اکران نمی‌شود، شاید این تصور را ایجاد کند که به فیلم لطمه وارد می‌کند اما در حال حاضر با توجه به اینکه این یک تجربه‌ی جدیدی است، قطعا مخاطب‌های خودش را پیدا کرده است، اینها برای سینمای مستندی که تا به حال عرصه‌ی زیادی برای اکران نداشته، تجربه‌ی بسیار مفیدی خواهد بود.

مهدی گنجی در بخش دیگری از گفت‌گویش با ایسنا با اشاره به موضوع فیلمش گفت: این مستند «من میخوام شاه بشم» به سبب اینکه به شدت دراماتیک است و یک روایت خطی و کلاسیک در آن وجود دارد، برای مخاطبانش قطعا جذاب خواهد بود و مانند استقبالی که در جشنواره‌های داخلی و بین المللی از آن شده، می‌تواند مخاطب‌های ایرانی و خارجی را جذب کند.

این مستند که ساخت آن سه سال به طول انجامیده است، علاوه بر شرکت در چندین جشنواره‌ی بین‌المللی در سی‌وسومین جشنواره‌ی فیلم فجر نیز جایزه‌ی بهترین کارگردانی را برای مهدی گنجی به ارمغان آورده است.

مستند «من می‌خوام شاه بشم» در دور جدید اکران گروه «هنر و تجربه» از اول مرداد تا 20 شهریور در سینماهای فرهنگ، پردیس کوروش، خانه هنرمندان و موزه سینما اکران می‌شود و موضوع آن درباره «عباس برزگر» است که در یکی از روستاهای ایران با تلاش و سختی خانه‌اش را به یک مرکز پذیرایی برای توریستهای خارجی تبدیل کرده است. او با کمک همسر و فرزندانش کسب و کار موفقی در گردشگری دارد، عباس آدم بلند پروازی است که آرزو دارد یک ایل جدید با سلیقه خودش تاسیس کند و خان ایل باشد. به همین خاطر می‌خواهد با یک دختر عشایری دوباره ازدواج کند تا رویایش را عملی کند اما همسر و خانواد‌ه‌اش مخالفان جدی او هستند.

عوامل این مستند عبارتند از: کارگردان، پژوهشگر، صدابردار و تصویربردار: مهدی گنجی، تهیه‌کننده: سحر رضوی، تدوین: اسماعیل منصف، صداگذار: حسین و حسن مهدوی، عکاس: علی باقری. تولیدی از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: