انتشار: ۱۳:۲۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۴
جرج کلونی در کنار فعال حقوق بشر آمریکایی جان پرندرگاست، به تحقیق درباره منشاء پول‌های واردشده به و خارج شده از مناطق درگیر جنگ خواهند پرداخت.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از گاردین، جرج کلونی در پروژه‌ای به نام «The Sentry / نگهبان» که هدف آن تحقیق درباره پول‌های وارد شده به و خارج شده از مناطق جنگی است، به جان پرندرگاست فعال حقوق بشر آمریکایی پیوست. بازیگر برنده اسکار، به دنبال یافتن کسانی است که به مناطق جنگ‌زده در آفریقا پول فرستاده و از ادامه جنگ در این مناطق سود مالی کلانی نصیبشان می‌شود.

آنها در این پروژه با استفاده از جمع‌آوری داده‌ها و ابزارهای تحقیق و تحلیل داده سعی دارند دریابند که چگونه یک درگیری از نظر مالی تامین شده و پول‌های حاصل از این درگیری چگونه دوباره وارد چرخه اقتصادی می‌شود(پول‌شویی). این پروژه با استفاده از یک وب‌سایت افراد را ترغیب می‌کند که اگر دراین باره اطلاعاتی در اختیار دارند، آن اطلاعات را به صورت ناشناس در اختیار این پروژه قرار دهند.

بازیگر 52 ساله سینما گفت : «صلح و حقوق بشر واقعی زمانی به دست خواهند آمد که، کسانی که از جنگ سود می‌برند، بهای خرابی‌هایی را که بار آورده‌اند، بپردازند.»

این نخستین باری نیست که کلونی و پرندرگاست با هم به فعالیت‌هایی از این دست اقدام می‌کنند. این دو پیش از این نیز در سال 2010 در یک پروژه که از ماهواره‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات درباره نقض حقوق بشر استفاده می‌کرد، همکاری کرده‌اند.
برچسب ها: سینمای جهان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: