انتشار: ۱۳:۰۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۴
مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری از برگزاری نخستین جشنواره شعر و داستان شهر در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا محمد صمیمی گفت: نخستین جشنواره شعر و داستان شهر با رویکرد بوم‌شناسی و اقلیمی به مسائل کلان‌شهرها در قالب‌های متنوع ادبی اعم از شعر، داستان، رمان، قطعات ادبی و ... می‌پردازد.

وی تصریح کرد کرد: به منظور برپایی این جشنواره شورای سیاستگذاری طراحی و شورای مذکور هم‌اکنون در حال تدوین شرایط برپایی این جشنواره است. به زودی فراخوان آن از طریق رسانه‌ها در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در دوره‌های پیشین این مدیریت در زمینه رایزنی با نویسندگان و تصویرگران ادبیات کودک و نوجوان در رابطه با پدیدآوردن مجموعه کتاب‌های تالیفی با محوریت محیط‌زیست و حقوق شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان گفت: متاسفانه طرح مذکور متوقف شده، اما ما از هر طرح و ایده جدیدی که بتواند به بهبود محیط‌زیست و توسعه فرهنگ شهرنشینی کمک کند، استقبال می‌کنیم. اگرچه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری اولویت‌های ما صرفا متوجه برنامه‌هایی است که پیش‌تر مورد تایید قرار گرفته‌اند.

در دوره مدیریت پیشین این سازمان مجموعه‌ای از کتاب‌های تالیفی ادبی و هنری کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش حقوق شهروندی راهی بازار شدند.

مصطفی رحماندوست، از مجریان این طرح با تایید اینکه کتاب‌های خوبی با حمایت و هدایت نشر شهر در حوزه مذکور راهی بازار شده بود، به عقیم ماندن این تلاش‌ها اشاره کرد و گفت: ما در یک دوره در همراهی با نشر شهر شاهد تلاش‌های جمعی پدیدآورندگان کودک و نوجوان در حوزه آموزش حقوق شهروندی بودیم. در آن دوره موضوعات، توسط مسئولان شهرداری انتخاب و با حضور کارشناسانی که مسئولیت توجیه نویسندگان و پدپدآورندگان را بر عهده داشتند، تداوم داشت.

وی افزود: قرار دادهای مالی ما به عنوان نویسندگان و مجریان این طرح به دو صورت درصدی از پشت جلد یا خرید قطعی بود و موضوعاتی مثل «استفاده از پیاده‌روها»، «جلوگیری از آلودگی آب رودخانه‌ها» برخی از موضوعات اجرا شده در این طرح بودند که در قالب کتاب‌های مناسب برای کودکان راهی بازار شدند. بنا بود که در فاز بعدی این پروژه، کتاب‌ها به صورت کتاب‌های گویا و یا ترانه‌های صوتی درآمده و در بسته‌هایی در کنار کتاب‌های چاپی راهی مهدکودک‌ها شوند که این طور نشد.

برچسب ها: جوایز ادبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: