انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
کتاب «شاعر تاریخ: یادگارنامه‌ی محمد ابراهیمی باستانی پاریزی» هم اکنون منتشر شده و در دسترس مخاطبان چنین آثاری قرار گرفته است.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از باشگاه خبرنگاران حمید باستانی پاریزی، فرزند محمد ابراهیم باستانی پاریزی در خصوص چگونگی نگارش و انتشار کتاب «شاعر تاریخ: یادگار‌نامه‌ی محمد ابراهیمی باستانی پاریزی»گفت: در حقیقت بعد از وفات پدر قرار بر آن شد که یادنامه‌ای را در قالب کتاب برای وی منتشر کنیم.

وی افزود: در امر تدوین یادنامه‌ی محمد ابراهیم باستانی پاریزی از استادان و فرهیختگان که مایل به ارائه‌ی مقالاتی در قالب این کتاب بودند خواسته شد تا مقالات خود را در دسترس ما قرار دهند.

فرزند باستانی پاریزی اظهار داشت: گردآوری مقالات ارسالی نزدیک به 5 الی 6 ماه طول کشید و در این مدت 66 مقاله به دست ما رسید که از این میان 50 مقاله جای خود را در کتاب «شاعر تاریخ: یادگار‌نامه‌ی محمد ابراهیمی باستانی پاریزی» پیدا کردند.

وی ادامه داد: 25 مقاله از مقالات جای گرفته در این کتاب تحقیقی و سایر آن‌ها یادنامه بوده‌اند.

باستان پاریزی تصریح کرد: کتاب «شاعر تاریخ: یادگار‌نامه‌ی محمد ابراهیمی باستانی پاریزی» در دو بخش یادنامه و مقالات اهدایی استادان و نویسندگان به یاد پدر تدوین شده است.

وی افزود: به دلیل جا ماندن برخی از مقالات ارسالی از جمع مقالات چاپ شده و محدودیت موجود برای انتشار یک کتاب، به شرط دریافت مقالات دیگر، جلد دوم کتاب «شاعر تاریخ: یادگار‌نامه‌ی محمد ابراهیمی باستانی پاریزی» منتشر می‌شود.

فرزند تاریخ نگار معاصر ایران گفت: از میان افرادی که مقالات آن‌ها در این کتاب منتشر شده می‌توان به آیت‌الله موسوی بجنوردی، محمد استعلامی استاد بازنشسته دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام سید محمود دعائی سردبیر روزنامه‌ی اطلاعات،‌علی اسلامی ندوشن تاریخدان، محمود امید سالار استاد دانشگاه کالیفرنیا و گروهی از ایران‌شناسان اروپایی و ژاپنی همچون زیپولی از ایتالیا، آنا کرسنوسکا از لهستان، هاشم رجب‌زاده از ژاپن و احسان یارشاطر از آمریکا اشاره کرد.

وی گفت: عنوان کتاب «شاعر تاریخ: یادگارنامه‌ی محمد ابراهیمی باستانی پاریزی» برگرفته از تعریف محمدرضا شفیعی کدکنی از محمد ابراهیم باستانی پاریزی بوده و در حقیقت بیان تاریخ از زبان پدر به مثابه شعر بوده و هست.

فرزند تاریخدان معاصر خاطرنشان کرد: «صیاد لحظه‌ها» لقب دیگری است که شفیعی کدکنی به پدرم داد.

گفتنی است؛ که انتشارات «علم» کتاب «شاعر تاریخ: یادگار‌نامه‌ی محمد ابراهیمی باستانی پاریزی» را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

برچسب ها: ادبیات ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: