انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۴
روری کندی سازنده فیلم‌های مستند در کنار مایکل جیاکینوی آهنگساز، لوئیس بورول گریمور و دارین اوکادای فیلمبردار برای عضویت در شورای رهبری آکادمی علوم و هنرهای نمایشی انتخاب شدند.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از هالیوود ریپورتر،آکادمی اسکار روز جمعه 19 تیر (10 جولای) نتیجه انتخابات برای گزینش اعضای شورای رهبری این سازمان را اعلام کرد و آوا داورنای بار دیگر در یک رقابت در آکادمی اسکار شکست خورد. کارگردان «سلما» در رقابت برای ورود به شورای رهبری اسکار در شاخه کارگردان‌ها نتوانست نظر 382 نفر اعضای این شاخه را جلب کند و مایکل مان با کسب اکثریت آرا، عضویت خود در شورای رهبری شاخه کارگردان‌ها را برای سه سال دیگر تمدید کرد.

تام هنکس، جیم بیسل، کاتلین کندی، جان نال، بیل کرویر، اسکات میلان، نادولمن لندیس و برنارد تلسی دیگر اعضای شورای رهبری اسکار هستند، که در این انتخابات دوباره برگزیده شده و برای سه سال دیگر در سمت خود ابقا شدند. رای‌گیری در شاخه نویسندگان، به دلیل آرای نزدیک لری کارازوسکی و بیلی ری به دور دوم کشیده شد و این دو نویسنده بار دیگر در تاریخ 16 جولای در یک رای‌گیری شرکت خواهند کرد. نتیجه این رای‌گیری 22 جولای اعلام خواهد شد.

یکی از نکات قابل توجه در اعلام نتایج رای‌گیری امسال، افزایش تعداد زنان از 14 نفر به 17 نفر، در شورای رهبری آکادمی اسکار است.

شریل بون آیزاک رئیس آکادمی علوم و هنرهای نمایشی در تبریک ورود اعضای جدید به شورای رهبر گفت: «من ورود اعضای جدید را به آکادمی خوش‌آمد گفته و به کسانی که دوباره در سمت خود ابقا شدند، تبریک می‌گویم. اعضای آکادمی اسکار از خبره‌ترین و مورد احترام‌ترین افراد در صنعت سینما هستند، و ما انتظار داریم که با کمک این اعضا به اهداف خود رسیده و دسترسی آکادمی به سینما در سطح جهان را گسترش دهیم.»

آکادمی اسکار شامل 17 شاخه متفاوت است و هر شاخه توسط سه نفر عضو دارد، هر یک از این سه نفر برای یک دوره سه ساله انتخاب شده، و می‌تواند برای سه دوره متوالی برای عضویت در این جایگاه انتخاب شود. هر سال عضویت در یکی از این سه جایگاه به رای‌گیری گذاشته می‌شود.

برچسب ها: آکادمی اسکار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: