انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۴
مدیرکل یونسکو به سفیر ایران در یونسکو درگذشت پروفسور شهریار عدل را در نامه ای تسلیت گفت.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از مهر، نامه تسلیت خانم ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو به سفیر ایران در یونسکو به مناسبت درگذشت پرفسور شهریار عدل به شرح زیر است:

جناب آقای احمد جلالی
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو

با دریافت خبر سنگین و ناگوار درگذشت پرفسور شهریار عدل، تسلیت قلبی خود را به خانواده، دوستان و همکارانش ابرازمی دارم.

مقام حرفه­ ای بین­ المللی پرفسور عدل به راستی بسیار برجسته و ممتاز بود؛ باستان شناسی مشهور و عضو مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) که ریاست کمیته بین­المللی علمی ایکوموس ICOMOS   (شورای بین المللی بناها و اماکن تاریخی) را نیز در سابقه کاری­ خود دارد. در همگی این فعالیتها و موقعیتها، نگاه پرفسور عدل به ارزش­ها و اولویت­ هایی معطوف بود که در قلب یونسکو جای دارند.

یادِ پرفسور عدل، با خوش ­مشربی اش، با شور و شوق خردمندانه و روشنفکرانه اش، و به ویژه با نقش بی­ بدیلش در پروژۀ «تاریخ تمدن­های آسیای میانه» در سلسله انتشارات یونسکو، در خاطر همه همکارانش در یونسکو باقی خواهد ماند. او ریاست کمیته علمی بین ­المللی برای تمهید و تدوین این مجموعه چند جلدی را بر عهده داشت و با این کار به آرزوی خود رسید زیرا می خواست در تحقق آرمان مندرج در قانون اساسی یونسکو سهیم باشد، یعنی در «توسعه و ارتقاء راه­ های ارتباط میان مردمان و استفاده از این ارتباط برای درک متقابل و آگاهی بهتر و کامل­ تر از زندگی جوامع بشری از یکدیگر».

فقدان پرفسور عدل و جای خالی او برای یونسکو سنگین و عمیق خواهد بود.

با اظهار عمیق­ترین تسلیت ها و هم­دردی مجدد،

ارادتمند

ایرینا بوکووا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: