انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۴
fعد از حدس و گمان های فراوان در مورد احتمال تغییر تعداد نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم، آکادمی تصمیم گرفت این جوایز را کم نکند.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از نیویورک تایمز، آکادمی قصد داشت این جوایز را از ۱۰ فیلم که در حال حاضر وجود دارد به ۵ فیلم کاهش دهد ولی در نهایت آکادمی علوم و هنرهای سینمایی تصمیم گرفت تغییری در تعداد نامزدها ایجاد نکند. مسئولان آکادمی تنها تغییراتی جزیی در قوانین پذیرش فیلم ها در هشتاد و هشتمین دوره از جایزه اسکار داده اند.

در این بیانیه آکادمی اسکار اعلام کرد که در بخش بهترین فیلم، تهیه کنندگان فیلم های منتخب تنها در صورتی نامزد جایزه خواهند شد که از سوی صنف تهیه کنندگان آمریکا واجد شرایط شناخته شوند اما انتخاب نهایی نامزدهای جایزه اسکار همچنان بر عهده کمیته اجرایی بخش تهیه کنندگان آکادمی خواهد بود. در حال حاضر انتخاب نامزدها بر اساس استانداردهای صنف تهیه کنندگان صورت می گیرد.

در کنار سایر تغییرات رخ داده، آکادمی تعداد کاندیدهای دریافت جایزه در بخش جلوه های بصری را از ۱۵ فیلم به ۲۰ فیلم در فهرست اولیه خود افزایش خواهد داد و در بخش مستند کوتاه ۵ فیلم نامزد جایزه خواهند شد درحالیکه در فهرست اولیه این بخش ۱۰ فیلم قرار خواهد گرفت.  

در سال ۲۰۰۹، آکادمی اسکار قانون طولانی مدت داشتن پنج نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خود را تغییر داد. این اتفاق بعد از این افتاد که فیلم «شوالیه سیاه» در لیست فیلم‌های برتر سال جای نگرفته بود و در نتیجه بسیاری طرفدار افزایش تعداد نامزدها شدند. بعد از انتخاب ۱۰ نامزد، آکادمی دو سال بعد سیاست خود را تغییر داد و گفت هر رقمی بین پنج تا ۱۰ قابل قبول است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: