انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
در بخشی از مناجات های این کتاب گفته شده: خدایا ممنوم که فقط یکی هستی، خدایا یک کلیک هم روی ما بکن و....
کتابهایی با موضوع نمایشنامه، داستانهای تخیلی و بذله گویی های فارسی از انتشارات سروش به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش ایرنا، کتاب بچه ها بیایید نمایش (جلد پنجم) نوشته منوچهر اکبرلو با بهای 70 هزار ریال عرضه شده است.

جلد پنجم این مجموعه نیز شش نمایشنامه «همون کار قبلی»، «اجازه می دی پیشت بمونم؟»، «راز»، «هرکس بره جای خودش»، «کدوم عروسک قشنگ تره؟» و «آخه بنده کمدم» را شامل می شود که دنیایی از نمایش های زیبا را برای کودکان به ارمغان می آورد.

این مجموعه شامل نمایشنامه هایی کوتاه برای کودکان دختر و پسر مقطع پیش دبستانی و اول تا سوم دبستان است.

اجرای این نمایشنامه ها با وسایل معمولی میسر است و اصل مهم در اجرای آنها استفاده از ابتکارات و خلاقیت ها با بهره گیری از پیشنهادهای خود کودکان بازیگر است.

کتاب به کودکان این امکان را می دهد که با دید باز نسبت به نمایشنامه نگریسته و از ساده ترین وسایل برای اجرای نمایش خود استفاده کنند.

یکی از نکات قابل تامل در این کتاب ها این است که کودکان می توانند اجرا را با توجه به شرایط آب و هوایی تغییر دهند. حتی می توانند در بخش هایی از نمایشنامه ها از بازی های محلی بهره برده و نمایش خود را جذاب تر کنند.

برخی از نمایشنامه های این مجموعه به صورت «قصه نمایش» نوشته شده تا در کلاس های قصه گویی نیز از آن ها استفاده شود.

در ابتدای هر یک از این کتاب ها نویسنده نکاتی را به بزرگ ترها گوشزد می کند تا با عمل به آنها بتوانند یک نمایش خوب و ارزشمند ارائه دهند.

در بخشی از این کتاب ها نویسنده به انتخاب بازیگران نمایش بسیار تاکید دارد و معتقد است که بازیگران باید براساس استعداد، علاقمندی و توانایی جسمی انتخاب شوند چرا که بی توجهی به این نکته باعث می شود که هم نمایش ضعیفی ارائه شود و هم آثار تربیتی بدی در بازیگران بر جای بگذارد.

خط خطو تالیف کلر ژوبرت با بهای 30 هزار ریال عرضه می شود.


این کتاب داستان یک کلاه کوچولو خط خطی است که به دست ننه لاک پشت تو روزهای سرد زمستان بافته می شود.

با اتمام بافت کلاه ننه لاک پشت متوجه می شود که اندازه کلاه خیلی بزرگتر از سر اوست به همین دلیل کلاه کوچولو از او درخواست می کند که به بیرون از خانه برود تا شاید کسی را پیدا کند که به دردش بخورد.

کلاه قصه برای پیدا کردن صاحب خود با موجودات زیادی آشنا می شود اما او به دنبال کسی می گردد که داشتن کلاه برایش خوشحالی بیشتری داشته باشد.

نویسنده این داستان به زبان بسیار ساده و کودکانه دنیای تخیلی یک کلاه را به تصویر می کشد و به کودکان می آموزد که برای یافتن دوست خوب چه اهدافی را پیش روی داشته باشند.

همچنین هماهنگی تصاویر کتاب با سیر قصه باعث شده که کودکان از لحاظ بصری هم بتوانند با داستان همذات پنداری نزدیکی داشته و درک بهتری از محتوای داستان در ذهنشان نقش ببندد.

چوپان معاصر (مجموعه مناجات های بنده) نوشته رضا احسان پور بوده و بهای آن 35 هزار ریال است.

این کتاب مجموعه مناجات های نویسنده با پرودگار خویش است که با زبانی ساده و عامیانه به نگارش درآمده است.

نویسنده با تسلطی که بر هنر کاریکلماتور (طنز کلمات) داشته، سعی کرده با بازی کلمات روحی از طنز را در جملات خود جاری سازد تا خواننده با خواندن آنها علاوه بر تعمق و تفکر، لبخندی نیز بزند.

این کتاب با وجود لحن طنزگونه و امروزی در عمق خود معانی ارزشی و با مفهومی را جای داده است که خواننده با دقت در آنها می تواند به معانی آن پی برده و به تفکر بپردازد. نویسنده همچنین در مناجات های خود سعی کرده از مسائل و موضوعات روز جامعه استفاده کرده و آنها را با بیانی شیرین برای مخاطب خود بیان کند.

به طور مثال در بخشی از مناجات های این کتاب گفته شده: خدایا ما را به اندازه خودت دوست داشته باش، خدایا بعضی وقت ها توی ماه رمضان حواس مرا پرت کن تا بروم چیزی بخورم!، خدایا ممنوم که فقط یکی هستی، خدایا یک کلیک هم روی ما بکن و....

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: