انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
شهاب حسینی با اشاره به حواشی فرهنگ و رسانه در روزهای گذشته، خواستار تعامل بیشتر اهالی فرهنگ و رسانه شد و انگیزه اش از فعالیت در عرصه تئاتر را اقناع روحی و درونی عنوان کرد.
به گزارش سرویس سینما و تپاتر تابناک فرهنگی ؛شهاب حسینی که روز یکشنبه با یک ساعت تاخیر در نشست نمایش «اعتراف» که کارگردانی آن را بر عهده دارد، حضور یافت در واکنش به اعتراض خبرنگاران نسبت به این موضوع گفت: در شروع جلسه نیازی به حضور من نبود و ترجیح می دادم که در زمان پایانی نشست، صحبت کنم و باید جلسه در ساعت مقرر آغاز می شد.
وی افزود: برای کار نمایش نیاز چندانی به صحبت و حرف نداریم بلکه کار باید دیده شود.
حسینی با بیان اینکه اگر سوالی باشد پاسخ می دهیم و اگر نباشد نیازی به صحبت کردن نداریم، خاطرنشان کرد: فرهنگ و رسانه برای اثبات چیزی کنار هم قرار نمی گیرند بلکه برای تعامل باید در کنار هم جمع شوند.
وی درباره عدم حضور علی نصیریان در این نشست نیز اظهار کرد: دلیل نبودن ایشان قابل درک است زیرا با حواشی اخیر، این جلسات رنگ و بوی خود را از دست داده و به جلسات پرسش و پاسخ تبدیل شده است.
این هنرمند عرصه سینما و تئاتر تاکید کرد: ما در کنار یکدیگر به عنوان اصحاب فرهنگ جمع می شویم و اتفاقات خوب و بد جامعه را نشان می دهیم.
حسینی خاطرنشان کرد: دست رسانه و فرهنگ برای ارتقای فرهنگ جامعه باید در دست هم باشد و وضعیت فعلی تاسف آور است.
حسینی با بیان اینکه باید همه چیز در چارچوب احترام متقابل پیش برود، گفت: من پیش از جلسه شرایط را پیش بینی کرده بودم اما برای تاخیر عذرخواهی می کنم که دلیل اصلی آن بار ترافیکی حاصل از شب های احیا بود.
وی با بیان اینکه نباید فکر کنیم روزی یکدیگر را تامین می کنیم، تصریح کرد: یک نمایش اجرا خواهد شد و باید بدانیم آیا برای رسانه مهم است یا خیر، زیرا نمایش نیازی به تبلیغات ندارد و من نیز رسانه را تبلیغات نمی دانم.
حسینی در واکنش به دلگیری خبرنگاران از شرایط نشست امروز گفت: شرایط برای دلخوری در جامعه فراهم است و نمی توان بر اساس اگرها که این شکل بهتر می شد یا آن مدل، زندگی را پیش برد.
کارگردان فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» با بیان اینکه رسانه با آگاهی‌رسانی کار ارزشمندی را برای مردم انجام می دهد، اظهار کرد: من هم از برخی اصحاب رسانه دلخور هستم که در نابود کردن افرادی به عنوان نیروهای انسانی خوب اقدام کردند که این کار، شایسته نبوده است.
وی افزود: پول های هنگفتی که برای روی جلد کار کردن یک فرد رد و بدل می شود تا آن فرد در جامعه مطرح شود، اصلا مناسب و در شان حرفه هنر نیست.
حسینی خاطرنشان کرد: مصاحبه کردن را دوست ندارم زیرا عده ای حرف ها را به گونه ای متفاوت از حرف اصلی، می نگارند و گاهی نیز با غلط هایی که معنی حرف را کاملا متفاوت می کند.
وی در پایان بار دیگر از تاخیر و ناهماهنگی در جلسه مطبوعاتی امروز عذرخواهی کرده و با تشکر از حضور خبرنگاران گفت: امیدوارم رسانه ها کاری در شان آگاهی جامعه کنند و ما هم کاری در شان مردم انجام دهیم.
شهاب حسینی نمایش «اعتراف» را از 31 خرداد ماه بر اساس متنی از برد میرمن به صحنه می برد و اجرای این نمایش تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.
علی نصیریان، شهاب حسینی، صالح میرزا آقایی، نیما رئیسی، مهدی بجستانی، پرویز بزرگی، شهرام ابراهیمی، میثاق زارع، غزاله نظر، ایلیا نصرالهی، پرند عین بیگی، تنی آواکیان، فاطمه عرب کرمانی، مهران هاشمی و فرنام حقیقت جو بازیگران این نمایش هستند.

**برای اقناع روحی و درونی به تئاتر آمدم
بازیگر فیلم سینمایی «سوپر استار» تاکید کرد: در دوره ای به سمت تئاتر آمده ام که درآمدهای بالایی در سینما دارم و برای یک بیلیورد پول‌های هنگفتی پرداخت می کنم اما برای اقناع روحی و درونی به سراغ تئاتر آمده ام.
وی افزود: این روزها در سینما کمتر شاهد توجه به روح و روان هستیم و لذت بردن هنرمند از کار خود را نمی بینیم.
حسینی با ابراز تاسف از اینکه روح تجاری بر سینما غالب شده است، خاطرنشان کرد: هنرمند باید به عنوان یک کارمند به سر کار خود برود که همین باعث شده تا ناقوس مرگ سینما به صدا در بیاید و تنها باید در جهت بقا گام برداشت.
وی با بیان اینکه با عشق به دنبال این حرفه آمده است، بیان کرد: متاسفانه شرایط و باور موجود، هیچکدام روح را اقناع نمی کند و جای یک اثر ماندگار خالی مانده است.
حسینی با ابراز این عقیده که اثر ماندگار، حاصل تفکر کسانی است که در گذشته اندیشیدند و در قالب یک نمایشنامه و رمان امتحان خود را پس دادند، تصریح کرد: شمار نویسنده و کارگردان در سینما زیاد شده در حالیکه باید بدانیم قلم نمی تواند دست هر کسی باشد زیرا در قرآن به آن قسم خورده شده است و هر فردی این کار بکند سهم بزرگان از میان می رود و چیزی برای انتقال به نسل بعد باقی نمی ماند.
وی با اشاره به اینکه راه اقتباس از نوشته ها و رمان های بزرگان در سینما پیچیدگی زیادی دارد، گفت: در تئاتر راحت تر می توان آثار بزرگان را نمایش داد.
بازیگر سریال «شهرزاد» با تاکید بر اینکه تعامل درستی برای ساخت یک فیلم وجود ندارد، اظهار کرد: در وهله اول به تئاتر آمده ام تا نفس بکشم زیرا در فضای سینما احساس خفگی می کنم.
وی درباره نمایش «کرگدن» به کارگردانی فرهاد آئیش به عنوان اولین کار تئاتری خود گفت: نمایش، روزگار مردمی را به صحنه برد که توانایی دیدن فاصله بیش از سه متری خود را ندارد.
حسینی به نمایش دوم خود با عنوان مهمان ناخوانده یا ملاقات کننده اشاره کرد و گفت: شخصیت اشمیت به عنوان نویسنده در آن نمایش، نیاز امروز جامعه را بیان می کرد که تماشاگر پنج و شش باره داشتیم.
به گفته وی پنج دقیقه اول ایفای نقش یک بازیگر شاخص مورد اهمیت است و بعد از آن مفهوم تماشاگر را با اثر همراه می کند.
حسینی با یادآوری اینکه در این نمایش با احمد ساعتچیان همراه شده است، خاطرنشان کرد: هر دو نفر ما حال خوبی از شرایط حرفه خود نداریم و ظاهر سازی ها گریبان همه ما را گرفته است.

**اثر باید مخاطب را با درون خود درگیر کرد
به باور بازیگر سریال «مدار صفر درجه»، اثری که مخاطب را با درون خودش درگیر کند مناسب محسوب می شود ولی این اتفاق در روزگار فعلی بسیار نادر است.
وی ریشه مشکلات کنونی جامعه را در تفکر و جهان بینی افراد دانست و با بیان اینکه در نمایش «اعتراف» پندار و اندیشه را هدف قرار داده است، اظهار کرد: تا اندیشه و تفکر افراد درست نشود رفتار و کردار آنها تغییر نمی کند.
حسینی ادامه داد: تمام کارهای ما تا امروز برای جست و جوی حقیقت بوده است و قصد داریم در این نمایش تاثیر تغییر اندیشه را به مخاطب منتقل کنیم زیرا مفهوم برای من بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه برای آگاهی مردم و نه برای کسب پول به سمت تئاتر آمده است، تصریح کرد: یک سال از وقتم را صرف این اثر نمایشی کرده ام و قصد اقدامات بزرگ برای تئاتر در کشور از جمله تاسیس شرکت تئاتر و یا پردیس تئاتر را دارم.
حسینی با بیان اینکه ایران برای رشد و قد کشیدن ما و دستیابی به خواسته هایمان تلاش کرده است، اظهار کرد: زمانی که به این خواسته ها رسیدیم باید دین خود را ادا کنیم و من پول و شهرت که آرزوی جوانی است را دارم و در شرایط فعلی می خواهم از دور باطل آنها خارج شوم و اثری ماندگار برای مردم باقی بگذارم.
وی الگوی خود را مرحوم باغچه بان ذکر کرد و گفت: او در شرایطی که تحصیل کودکان عادی با مشکلاتی رو به رو بود برای آموزش ناشنوایان قدمی برداشت که پس از یک سده هنوز نام ماندگارش باقی مانده است و من نیز می خواهم همانند او از خود ماندگاری داشته باشم.
بازیگر فیلم سینمایی «برادرم خسرو» با اشاره به مسیر هنری و شهرتی که طی کرده است، تاکید کرد: در شرایطی فعلی پتانسیل خوبی برای انجام کاری ماندگار و بنیادی مانند شرکتی مختص تولید تئاتر وجود دارد که امیدوارم انجام شدنی باشد.
وی افزود: هر کاری لازم باشد در کارگردانی و بازیگری انجام می دهم زیرا مهم، کار است و فراهم کردن غذایی مناسب روح مردم، از دغدغه ها و آرزوهای من محسوب می شود.

* گروه اعتراف لذت نمایش را به صاحب اصلی یعنی مردم منتقل می کند
شهاب حسینی درباره اعضای گروه نمایش «اعتراف» نیز گفت: من آدم ثروتمندی هستم اما ثروتم در حساب های بانکی نیست بلکه دوستان و افرادی هستند که در کنارم قرار دارند و با آنها می توانم کارهای زیادی را به سرانجام برسانم.
وی افزود: بازیگران و عوامل نمایش را از جمع افرادی انتخاب کردم که در هر دوره ای از زندگی خود حال خوبی در کنارشان احساس کرده ام و انرژی آنها این نمایش را تاکنون به پیش برده است و در کنار هم قصد داریم لذت نمایش را به صاحب اصلی آن یعنی مردم برسانیم.

** نمایش «اعتراف» برای ایرانیان مقیم خارج از کشور فیلم سینمایی می شود
حسینی با بیان اینکه برای نخستین بار در تئاتر، نمایش«اعتراف» به صورت حرفه ای فیلم‌برداری خواهد شد، گفت: این فیلم سینمایی برای ایرانیان مقیم در خارج کشور به پرده می رود زیرا بسیاری از آنها با وجود علاقه به تماشای هنر داخل کشور، به آن دسترسی ندارند.
وی افزود: به همین خاطر این امکان را برای آنان فراهم کردیم تا بتوانند نمایش «اعتراف» را همزمان در جهان تماشا کنند.
وی خاطرنشان کرد: چون نمایشنامه «اعتراف» اقتباسی از برت برمن است جذابیتی برای تماشاگران خارجی نخواهد داشت به همین خاطر اجرای خارج از ایران نداریم.

** اعتراف در شهرستان ها هم اجرا می شود
کارگردان نمایش «اعتراف» با بیان اینکه اجرای این نمایش به شهرستان ها نیز می رود، گفت: سالن های اجرا باید استاندارد حداقلی داشته باشد که متاسفانه در شهرستان ها سالن های خوبی برای اجرا وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه برای این نمایش تور داخلی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در برنامه های خود شهرهای شیراز، اصفهان،‌ گرگان، ساری، بوشهر، یزد، تبریز و بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر را در نظر داریم اما هنوز هماهنگی لازم برای آن انجام نشده و نیازمند هماهنگی ارگان ها و ادارات دولتی است.
حسینی، هدف از اجرای نمایش را ایجاد شور و حال خوب برای مردم عنوان کرد و گفت: اگر تماشاگر از سالن نمایش راضی خارج نشود آن در آمد برای ما حرام است و بخش از تماشاگران که سالن را راضی ترک می کنند پولی حلال برای ما دارند که تمام تلاش ما گسترده شدن گروه دوم است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: