انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
با گذشت چهار ماه از ابتدای سال جاری بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی حوزه هنری کماکان برای اجرا در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
محسن مومنی شریف در روزهای گذشته در حالی برای دومین نوبت به عنوان ریاست حوزه هنری حکم ماموریت خود را دریافت کرد که اوضاع جاری اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در حوزه هنری مساعد نیست.

سال گذشته و با خروج فاضل نظری از حوزه هنری و انتخاب سرپرست برای این معاونت که سامان‌دهنده بسیاری از برنامه‌های فرهنگی حوزه هنری در طول سال به شمار می‌رود، بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی این نهاد فرهنگی به نوعی در بلاتکلیفی برای تداوم به سر می‌برند.

این اتفاق به صورتی است که مهرواره شعر و داستان جوان سوره که هر ساله در میانه تابستان برگزار می‌شد برای دوره جاری خود در سال ۹۷ حتی فراخوانی نیز منتشر نکرده است.

جشنواره‌ داستان انقلاب اسلامی نیز که به داوری و قضاوت درباره رمان‌های منتشر شده با موضوع انقلاب اسلامی به شمار می‌رود در حالی که مراسم پایانی سال گذشته خود را در فروردین‌ماه سال جاری برگزار کرد، برای دوره جاری و در سال پیش رو کماکان برنامه‌ مشخصی برای اجرا ندارد. این وضعیت درباره جشنواره شعر انقلاب نیز کماکان پابرجاست کما اینکه این جشنواره برای تدارک برگزاری خود تا پاییز فرصت خواهد داشت.

تنها جشنواره‌های در دست برگزاری حوزه هنری که هنرمندان می‌توانند برای حضور در آن برنامه ریزی کنند در حال حاضر، هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی، نهمین دوره جشنواره روزی حلال و برنامه شب‌آواز ایرانی است.

همچنین جشنواره دو سالانه طنز سوره که باید در سال جاری دوره دهم آن برگزار شود نیز از منظر برگزاری کماکان در محاق است.

سال گذشته برخی از مسئولان حوزه هنری مشکلات تخصیص بودجه را یکی از موانع پیش روی برگزاری جشنواره‌های این نهاد فرهنگی در سال برشمرده بودند که منجر به برگزاری اختتامیه جشنواره شعر و داستان انقلاب همزمان با مراسم سالانه هفته هنر انقلاب اسلامی شد.


منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: