انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
مسئولان شهر پکن با افزایش بودجه و پرداخت حداقل ۴۰ درصد از اجاره‌بهای کتاب‌فروشی‌ها در تلاش‌اند از بسته شدن آن‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از بوک‌سلرز، با افزایش استفاده از کتاب‌های دیجیتال و تهدید روزافزون کتاب‌فروشی‌های شهر پکن، مقامات چینی بودجه حفظ کتاب‌فروشی‌های سطح پایتخت را از دو میلیون پوند در سال ۲۰۱۶ به ۵.۷ میلیون پوند در سال ۲۰۱۸ افزایش داده‌اند تا به هر شکل ممکن از بسته شدن این مغازه‌ها جلوگیری کنند. 

از جمله اقدامات حمایتی دولت‌ چین از کتاب‌فروشی‌های سطح شهر پکن پرداخت حداقل ۴۰ درصد از اجاره‌بهای آن‌ها اعلام شده است.

 همچنین قرار است بر اساس این طرح حمایتی ۷۰۰ کتاب‌فروشی جدید نیز در سطح پایتخت چین در سه سال پیش رو افتتاح شود و در صورتی که این امر محقق شود شمار کتاب‌فروشی‌های پکن به عدد ۱۷۰۰ مغازه برای جمعیت ۲۲ میلیونی این شهر خواهد رسید. 

«ژانگ سو» معاون اداره مطبوعات، انتشارات، رادیو، فیلم و تلویزیون چین در این‌باره گفت: کتاب‌فروشی‌ها بخشی مهم از زیرساخت فرهنگی شهر هستند که خاطرات و میراث شهر را در بردارند و فضای فرهنگی شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ما نمی‌توانیم برای باز نگه داشتن این مغازه‌ها به بازار فروش کتاب وابسته باشیم و سیاست‌های حمایتی دولت از این مغازه‌ها مطلقا ضروری است.

طی یک دهه اخیر بسیاری از کتاب‌فروشی‌های کشور چین به سبب تمایل روزافزون کتاب‌خوان‌ها به استفاده از کتاب‌های الکترونیکی تعطیل شده‌اند. 

مقامات شهری پکن خواهان وجود کتاب‌فروشی‌های بزرگ و متمایز در همه ۱۶ بخش این شهر از جمله در مراکز خرید، مناطق گردشگری و مراکز حمل و نقل و ترمینال‌ها هستند و این کتاب‌فروشی‌ها اجازه فعالیت ۲۴ ساعته خواهند داشت. همچنین کتابخانه‌های عمومی می‌توانند شعبه خود را در کتاب‌فروشی‌ها دایر کنند و برعکس. 

کتاب‌فروشی‌هایی که می‌خواهند از امتیازهای شهری در پکن برخوردار باشند باید حداقل در سه سال گذشته فعالیت تجاری داشته باشند تا بتوانند از همه مزایا از جمله معافیت از مالیات فروش نیز بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: