انتشار: ۲۰:۲۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی و مجری طرح «زیر سایه خورشید» با بیان اینکه این طرح بزرگ‌ترین حرکت و جریان مردمی در حوزه ملّی و بین‌المللی است، از اعزام ۹۰ کاروان به ۲ هزار نقطه کشور خبر داد.

«مجتبی مختاری» مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی و مجری طرح «زیر سایه خورشید» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گفت:جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید به همت شبکه‌ای از تشکل‌ها و جوانان رضوی در سراسر کشور و برخی نقاط جهان امسال برای یازدهمین سال پی در پی در حال برگزاری است.

مجری طرح «زیر سایه خورشید» درباره هدف برگزاری این جشن‌ها اظهار کرد: هدف اصلی از این برپایی این جشن‌ها، ایجاد فضای زیارت از راه دور در ایام منتسب به امام رضا (ع) برای دل‌های عاشق و مشتاقی است که در این ایام فرصت حضور در مشهد مقدس و حرم رضوی را ندارند.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی یادآور شد: کاروان زیر سایه خورشید با نمادهایی مثل خادم و کفشدار با در اختیار داشتن پرچم مقدس حرم رضوی و با لباس رسمی خدمت در حرم و بسته‌های تبرّکی این آستان، به دیدار اقشار مختلف می‌روند و این حس و حال زیارت را برای آنان یسیرتر می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که تشکل‌های مردمی میزبان کاروان‌های زیر سایه خورشید هستند، گفت: امسال در یازدهمین سال اجرای این طرح، 40 قشر مخاطب را در دستور کار خود قرار دادیم که «بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها، زندان‌ها، مراکز تعلیم و تربیت، خانه‌های بیماران خاص، مراکز علمی و دانشگاهی، دیدار با علما و خانواده‌های شهداء و مراکز دانش‌بنیان، صنعتی و تولیدی کالای ایرانی جهت تقدیر از جهادگران عرصه اقتصادی کشور» از جمله مکان‌های حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید به شمار می‌روند.

مختاری با تأکید بر اینکه امسال 2 هزار نقطه کشور زیر سایه خورشید رفته است، افزود: در این دو هزار نقطه ـ اعم از روستایی و شهری ـ پرچم مقدس حضرت رضا (ع) به اهتزاز در آمده است که امسال نسبت به سال گذشته رشد 40 درصدی داشته‌ایم.

وی با بیان این مطلب که طرح زیر سایه خورشید بزرگ‌ترین حرکت و جریان مردمی در حوزه ملّی و بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: در فاصله ایام دهه کرامت، 90 کاروان به مناطق مختلف اعزام شده‌اند.

مجری طرح «زیر سایه خورشید» از برگزاری طرح زیر سایه خورشید در 15 کشور جهان خبر داد و گفت: در حوزه بین‌الملل نیز کاروان زیر سایه خورشید به کشورهای مختلفی اعزام و برای مردم بومی آن کشورها اعم از شیعیان، مسیحیان، اهل تسنن و ...، برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنند. مبنای حضور کاروان‌ها در کشور مختلف جهان، حضور یکی از اساتید علمی و حوزوی است تا پیام امام (ع) را به آنان منتقل کند و به این ترتیب، گفتگوی ادیانی میان آنان صورت گیرد.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی بیان کرد: در روزهای پایانی دهه کرامت شاهد اوج فعالیت‌های کاروان‌های زیر سایه خورشید هستیم. در شب و روز ولادت با سعادت حضرت رضا (ع) به واسطه حضور این کاروان‌ها در مناطق مختلف دل‌های بسیاری از مردم سرسپرده این حرم مطهر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: