انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۷
کارگردان «پانزده سال آینده» با اشاره به آغاز اجرای این اثر نمایشی از ۲۷ تیرماه عنوان کرد نمایش از زبان یک افسر نظامی در تیمارستان روایت می‌شود.

سعید زارع کارگردان «پانزده سال آینده» با اشاره به اینکه چند روز دیگر اجرای نمایشش آغاز می شود به خبرنگار مهر گفت: نمایش «پانزده سال آینده» قرار است اجرای عمومی خود را از ۲۷ تیرماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر آغاز کند.

به گفته وی، این نمایش نوشته مهدی کوشکی و اثری تک پرسوناژ است.

وی ادامه داد: مهدی محمدی تنها بازیگر این اثر نمایشی است که داستانی درباره یک سروان بازنشسته نظامی را روایت می کند که فردی متعهد و مقید به قانون است و سروان بردباری نام دارد. پسر آقای بردباری با زنی بدکاره در ارتباط بوده و این زن از لحاظ عاطفی و مالی از او اخاذی کرده است. این پسر روزی زن را به خانه اش می کشاند و او را با کارد آشپزخانه به قتل می رساند. حالا پسر اعدام شده و آقای بردباری که دچار آشفتگی روحی و روانی شده در تیمارستان بستری است و از درون آسایشگاه با مخاطبان درباره این جنایت صحبت می کند.

این کارگردان تئاتر درباره سختی های اجرای نمایش های مونولوگ گفت: ما با سختی های اجرای چنین آثاری آشنا بودیم و تمام تلاشمان را کردیم که در طول ۲ ماه تمرین بتوانیم مخاطب را با خودمان همراه کنیم.

کارگردان «پانزده سال آینده» اضافه کرد: مهمترین ویژگی نمایش های مونولوگ‌محور سوژه جذاب آنهاست و از آنجا که ما سوژه مناسبی برای اجرای این اثر در اختیار داشتیم ۵۰ درصد از راه را درست رفتیم چون این نمایش نیازهای روحی مخاطبان را به چالش می کشد بنابراین در مرحله دوم به دنبال طراحی شیوه اجرایی مناسبی برای جذب مخاطب بودیم.

زارع در پایان صحبت هایش متذکر شد: در طول تمرین های نمایش به طرحی مینیمال و موجز برای اجرا رسیدیم و تلاش کردیم که هم از لحاظ بصری و شنیداری و هم مفهومی مخاطب را درگیر کنیم.

نمایش «پانزده سال آینده» از ۲۷ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ اجرای عمومی خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز می کند.

عکس‌ها از علی یگانه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: