انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۷
هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی با تجلیل از بانوان نویسنده برگزیده و اهالی 40 سال ادبیات انقلاب به کار خود پایان داد.
در این آیین که روز شنبه به منظور پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب در حسینیه جماران برگزار شد، برگزیدگان بخش های مختلف دوسالانه پروین تکریم شدند.

برگزیدگان :
در بخش پژوهش های ادبی، دو اثر «مکتب های ادبی جهان» نوشته مریم حسینی انتشارات فاطمی و «ادبیات بینافرهنگی نویسندگان برون تبار در آلمان» به قلم نرجس خدایی از انتشارات علمی و فرهنگی به صورت مشترک شایسته تقدیر و دریافت جایزه پروین شدند.
در بخش ادبیات نمایشی نیز «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» اثر فرشته فرشاد از نشر آواژ، برگزیده شد.
جایزه بخش ادبیات کودک به صورت مشترک به دو اثر «خداحافظی در خیابان پاییز» اثر مریم اسلامی و «شاخ دماغی ها» نوشته سیده عذرا موسوی تعلق گرفت.
در بخش شعر نیز عنوان برگزیده به صورت مشترک به «اگر تو بودی امروز شنبه بود» اثر فریبا شادلو نشر چشمه و «لیلی آذر» نوشته اعظم سعادتمند از انتشارات شهرستان ادب اختصاص یافت.
در بخش ادبیات داستانی، «بگذار تروا بسوزد» نوشته آناهیتا آروان از انتشارات علمی و فرهنگی شایسته تقدیر شناخته شد.
همچنین در این آیین از فاطمه راکعی و حکیمه دبیران نویسندگان معاصر به عنوان بانوان اهل قلم فعال تجلیل شد و جایزه پایان نامه های برگزیده به صدف گلمرادی و رقیه ابراهیمی رسید.

**شعر پروین شایستگی جهانی شدن دارد
دبیر علمی جایزه ادبی پروین در این مراسم از پروین به عنوان شاعری بی نظیر با مضامین ژرف و انسانی یاد کرد.
حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد با تاکید بر شایستگی جهانی شدن شعر پروین افزود: در کشورهای عربی، اقبال قابل توجهی به شعر پروین وجود داشته و جاودانگی نغمه های پروین به خاطر ارزشهای انسانی و معنوی است که در شعر او موج می زند و زمان شمول است.
مهدوی راد خداجویی و خدانگری، ستم ستیزی و مظلوم گرایی را از شاخصه های شعر پروین برشمرد و گفت: زمانی که زن به حضور جدی اش در جامعه واقف شده و دست بیابد، می تواند به جاودانگی برسد و البته امروز حضور و فعالیت بانوان بسیار گسترده است.
دبیر علمی جایزه پروین افزود: به صورت شگفت انگیزی آگاهی و معرفت از هستی و خدای هستی در شعر پروین موج می زند، پروین در سپهر پایش و پویش و اندیشه ما همچنان خواهد ماند و بانوان، مسیرش را با رشد ادامه خواهند داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: