انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره امام رضا(ع) بستر مناسبی است تا بتوانیم شخصیت والای امام رضا (ع) را به مسلمانان و غیر مسلمانان معرفی کنیم و برای موضوعیت بخشیدن به این جشنواره که یک فرصت بسیار ارزشمند است ودر راستای ارتقاء و افزایش تاثیرگذاری آن، تلاش، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این نکته که جشنواره اما رضا(ع)، تاثیر زیادی بر گسترش فرهنگ رضوی در سطح کشور و جهان اسلام دارد، خاطرنشان کرد: این جشنواره موجب آشنایی هرچه بیشتر مردم با آموزه‌ها و شخصیت علی بن موسی الرضا (ع) می‌شود.جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از بزرگ‌ترین رویدادهای مذهبی و فرهنگی است و در کمیسیون فرهنگی مجلس بودجه‌ای به آن اختصاص یافت تا سطح جشنواره هر چه بیشتر ارتقاء یابد و امروز مهم ترین نقش جشنواره امام رضا(ع) باید بر این باشد که محاسن کلام ائمه(ع) و بویژه امام رضا(ع) را به همه مردم  دنیا برساند و این مسئله محوری‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی است که جشنواره امام رضا(ع) به آن توجه دارد.

پژمانفر ادامه داد: ما باید به شخصیت امام رضا (ع) به عنوان یک اسوه توجه کنیم و نباید اجازه بدهیم ابعاد شخصیتی ایشان مورد غفلت و تحریف قرار گیرد؛ لذا برای شناساندن شخصیت این امام (ع) باید تلاش کنیم تا چهره واقعی ایشان را به مردم نشان دهیم.


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار شانزدهمین جشنواره امام رضا با عنوان «امام رضا(ع)؛ اسوه اخلاق و گفتگو»، در خصوص لزوم گسترش سبک زندگی رضوی نیز گفت: مباحث اعتقادی باید بصورت عمیق در افراد شکل بگیرد و نمی‌شود بصورت کلیشه‌ای به این گونه از مسایل پرداخت. بنابراین باید زمینه گفت‌وگو درمورد شخصیت ایشان و پرداختن به ابعاد وجودی حضرت رضا(ع) توسط نهادهای مردمی رسمی و نهادهای غیر رسمی مردمی مانند هیئت‌ها و مساجد به وجود بیاید. طبیعتا باید مراکز پژوهشی با همین نگاه و با پرداختن به این موضوع و دیگر موضوعات مورد نیاز امروز بشریت، مطالبی از شخصیت امام رضا (ع) استخراج کنند و در معرض عموم قرار دهند.


وی ادامه داد: باید مراکز پژوهشی با همین رویکرد و با پرداختن به این موضوع یا موضوعات مورد نیاز امروز جامعه بشریت، مباحث و مطالبی از شخصیت امام رضا (ع) استخراج و درمعرض عموم قرار دهند.


 پژمانفر با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و رضوی به اندازه‌ای جاذبه و محتوا دارد که می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازها و سوالات مسلمانان باشد، اظهار کرد: بعضی از جوامع تصور دارند که راه‌های متعددی برای خارج شدن بشریت از مشکلات معنوی و فرهنگی وجود دارد اما راه نجات ما از این مشکلات، تمسک به فرهنگ و سیره رضوی است که تمام خوبی‌ها در آن نهفته است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: