انتشار: ۱۸:۱۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۷
تابناک فرهنگی:
مشکل اصلی پا نگرفتن تولید ملی مافیای واردات است.

مردم هر چه بخواهند ایرانی مصرف کنند و بازار نخواهد و دست‌شان به تولید ایرانی نرسد، بیفایده است.

تا بازار و خط و ربط مسیر کالا از تولید به مصرف شفاف نباشد، کالای ایرانی ساخته هم بشود در انبار می‌ماند و آقازاده ها به بنجل فروشی و چینی فروشی شان ادامه می‌دهند.

برای تحریک تولید کننده و سرمایه گذار راهی جز توسعه شفافیت نداریم.

ما بعنوان بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی حتی یک کارگاه تولید چادر نداشتیم ، چون فلان فرد ، وارد کننده چادر بود.حالا هم که داریم عملا نمی فروشد، چون بازار آشنا و منحصر در نفوذ فلان وارد کننده است و حالا چادر ساز باید در چند نمایشگاه وابسته به بسیج و چند شنبه  بازار با سختی تک فروشی کند.

این یک مثال کوچک از ساختار تولید ستیز بازار ماست‌. بنابراین به نظر می‌رسد، قرار ما برای تولید ملی ، بیشتر از سرمایه گذار و مردم خریدار که گاهی برای یک مانتو پوشیده و یا یک شلوار به درد بخور منافی مدل‌های جلف مافیای صنعت پوشاک باید  ساعت ها بگردند ، نیاز به رسانه‌های شفاف ساز دارد که اولا نیاز کشور به هر کالا، ظرفیت تامین آن در خود کشور و در نهایت تامین کنندگان اصلی داخلی و خارجی آن در بازار را به طور شفاف اعلام نماید. این کار علاوه بر سخت کردن فروش و خرید جنس قاچاق به نفع حاکمیت برای اخذ مالیات نیز هست و می تواند نشان دهد که در پستوی حجره ها و پاساژها و تیمچه‌ها دقیقا چه می‌گذرد. از طرفی اگر قرار باشد فقط ادارات از خرید جنس خارجی منع شوند(که البته چیز کمی هم نیست) ، باید مشخص شود جنس ایرانی را باید کجا گیر بیاورند، کجا کمبود داریم   و سرمایه دار در چه زمینه ای ورود کند، مشتری اش هست و الی آخر!

اینجا هم مدیریت رسانه و نظارت رسانه و کار فرهنگی  حرف اول و آخر را می‌زند.

فاطمه رحیمی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: